Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upplåsning av sony ericsson

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-13 21:29

Hejsan! jag har en sony ericsson z1010 som är låst till "Tre" och vill byta till billigare:)
Men! man måste ha en service kabel som jag inte har och är lite dyr att köpa...
Men jag har hört rykten om att man måste kontakta Tre eller låsa upp dem hos dem, annars så låser dem telefonen igen? stämmer det eller har jag helt fel?

Men! som sagt så vill jag ha den upplåst! undrar om någon som bor i Gävle och har service kabel och program som kan låsa upp min telefon?
Eller någon som vet en butik i Gävle som är billig?
Eller kanske någon som vet en bra webbutik där det finns billiga service kablar?

Hoppas ni har svar på mina frågor!

Mvh Martin

Jag vet att dom lägger in egen firmware i telefonen, men att dom skulle låsa den igen går inte, för du måste ha tillgång till telefon för att låsa den till en opratör.

Jag vet inte någon butik här i gävle som gör det uten närmast är Stockholm.

Jag har hört bara bra om http://www.gsmteknik.se/ som gör sånna saker, dock kan jag inte säga själv då jag inte har haft någon kontakt med dom, men via vänner så har det bara varit bra.

[edit]
Det finns också en till sida ska jag påpeka
http://www.trycktill.com/postalservice.aspx
[/edit]
Hoppas det svarar lite av dina frågor.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-13 23:36

ok...

Visste nog allt redan och tycker att 200kr för att låsa upp den är inte värt de
Men det är ju lite riskfylt att skicka in sin telefon hehe
Men hoppas ngn annan hoppar in och kan hjälpa mig

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-10-14 00:05

Tar inte Tre 300 kronor för att låsa upp? Jag låste upp min telefon (från Tre) och bytte till Comviq Knock-Out. Dock fungerade telefonen jättedåligt när den bara skulle använda GSM-nätet (Z800i). Berodde tydligen på någon inställning i mjukvaran på telefonen

  • Oregistrerad
  • 2006-10-14 00:11

ok...

Tycker det inte är värt att låsa upp för jag använder inte min telefon så mkt ändå! det lönar sig inte...

1
Bevaka tråden