Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Wireless Laser Mouse 8000, bluetooth

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-10-13 14:02

Tänkte bara höra om någon vet om den nya Laser Mouse 8000 funkar i osx också?
Vill ha en bra bluetoothmus som är snäppet mer ergonomisk än mightymouse. För mig passar inte MM. Den är för låg, och knapparna på sidan är tröga och svåra, snygg är den, men funktions och kvalitetsmässigt känns den tyvärr inte speciellt genomtänkt. Men nog om det, laser mouse 8000 =), kan detta vara något?

Har prövat mx900 från logitech tidigare och den funkar inte alls i osx, bara hackar och hoppar. Typiskt, för den fick jag tag på gratis. Det är också därför jag vill höra mig för om laser mouse 8000.

Hoppas någon har några bra tips!

Funkar förresten Intellimouse Bluetooth Explorer bra i osx, någon som använt den blåa? Ligger bra i min hand i alla fall. Funkar den så kanske den också kan vara aktuell.

Efter ett långt försökt för att försöka seriekoppla den till macen inser jag att microsoft har skickat med en lite ful blutooth-modul som har en lite seriekopplingsknapp på sig som man samtigit som man trycker på musen ska trycka på.

Detta resulterar i att musen direkt börjar fungera.

Vad jag har förstått fungerar denna mus inte utan sin lilla fula modul? vad är då meningen med att köpa en BT mus om man måste ha en modul, precis som de andra microsoftmössen?

Är det ingen mer än jag som är förbannad? Jag känner mig lurad.

Senast redigerat 2006-12-16 00:01
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-12-27 22:20

Bättre sent än aldrig.... http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107585

Har dock inte provat själv, kommer antagligen att köpa den musen och lämna tillbaka på öppet köp om det inte fungerar.

1
Bevaka tråden