Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes och W850

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-10-11 16:36

Har någon testat denna kombination? Fungerar tex albumomslagen i telefonen som man lagt in i iTunes?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-11 17:55

Denna mobil syncar inte mot iTunes alls. Inte så många som gör för den delen heller... Om du däremot lägger över filerna manuellt skall det fungera. Omslag fick jag aldrig att fungera på min Walkman-mobil, men denna kanske är annorlunda.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-10-12 20:16

Jo då den syncar finns med iTunes om man använder ItuneMyWalkman, men som sagt albumbilderna får jag inte med...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-10-12 21:37

Det funkar också bra att synka W850i med iTunes med lilla programmet SyncTunes, rekommenderas! Angående albumbilderna har jag upptäckt att om bilden är liten, typ 200 X 200 pixlar, då åker de in i telefonen. Problemet är förstås att albumbilderna i iTunes är väldigt mycket större än så...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-10-13 12:41

När jag lägger över musiken från mitt itunesbibliotek under mitt "bo" så hänger albumbilderna med till telefonen.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-14 09:18

Sherpan!

Vänligen förklara mer utförligt hur du gör. Jag har testat att föra över låtar direkt från iTunes, från andra mappar med musik och även albumbilder, men inget fungerar.:'(

Har skrivit till SE och fick svar från deras helpdesk att de inte visste varför så många hade problem med albumbilderna, men att de arbetar med problemet...

Men för dig fungerar det visst. Kul.

/Fexe

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-10-19 20:49
Ursprungligen av fexe:

Sherpan!

Vänligen förklara mer utförligt hur du gör. Jag har testat att föra över låtar direkt från iTunes, från andra mappar med musik och även albumbilder, men inget fungerar.:'(

Hämta filerna från ditt Itunes bibliotek under din användarprofil/musik/itunes/itunes music och dra över de till telefonens minne - voila! Mina albumbilderna följer med filerna och telefonen sorterar musiken korrekt under artist, album osv.

Lycka till!

  • Oregistrerad
  • 2006-10-14 20:45

Får det att fungera på min Imac men vet ni om det finns någon motsvarande script till pc, då detta skulle underlätta då jag reser från en dator till en annan dvs mellan min egna o mina föräldrars

(iof kanske inte så många som kör med pc på detta forumet.)

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-10-15 15:27

Verkar ha med storleken att göra!

Kollade precis vilka som följer med och det är de mindre som gör det. En bild på Christina Aguilera kommer med trots strolek på 449x451 medans GreenDay med en storlek på 747x749 inte kommer med. Vi borde kanske tipsa Ilari om detta. om ha inte redan vet det. Hur som helst fungerar iTMW fantastiskt smidigt... och w850 är en riktig gobit även om den är lite tjock...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-10-16 19:13

Har nu också fått över vissa albumomslag, men inte alla... Har inte heller kunnat hitta någon gemensam nämnare...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-03 23:47

Har samma problem, har testat med ItunesMyWalkman men får det inte att fungera över huvud taget. Den startar syncningsdelen, rensar minneskortet men kopierar aldrig över någon musik. Det fungerade däremot klockrent med SyncTunes, men som alla andra får jag inte över albumomslagen. Jag har mailat SE för att påpeka detta, vi får se vad de svarar. Kan tänka mig att de lägger över ansvaret på tillverkaren av tredje parts programmen. Det kanske är på tiden att det kommer en disc2phone för OS X?!

1
Bevaka tråden