Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Större hårddisk på MacBook Pro 17'

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en stor samling bilder och en hel del filmer på Iphoto samt en hel del musik och annat, hårddisken räcker väl nu men om ett tag ligger jag nog lite nära mina 120 gb.
Kommer det större diskar eller finns det redan?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-10 12:47

Det finns 2.5" diskar upp till 160GB i dagsläget, men större lär nog vara på väg när PMR tekniken utvecklas vidare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-10 13:37

Satsa på nätverksenheter för t.ex. musik. Det är sjukt smidigt, så kan du dessutom dela musiken på flera datorer. Sätt upp en server med antingen Windows eller Linux/Unix/MacOS och Samba för att dela ut filer, och sätt massa disk i den maskinen!

Ursprungligen av desh:

Satsa på nätverksenheter för t.ex. musik. Det är sjukt smidigt, så kan du dessutom dela musiken på flera datorer. Sätt upp en server med antingen Windows eller Linux/Unix/MacOS och Samba för att dela ut filer, och sätt massa disk i den maskinen!

Det klart det vore coolt, men jag vill ju ha med mig allt vart jag än går. Det är ju en MacBook pro jag har och inte en stationär dator.

Såg att det fans hd på 160 gb men det känns som ett för litet steg väntar nog på nästa generation.

Fujitsu har en 2,5-tumsdisk på 200 GB, men den är av den tjockare typen (12,5 mm istället för den nuvarande standardhöjden 9,5 mm) eftersom Fujitsu inte kör PMR utan istället stoppat in tre plattor (istället för två plattor som i 9,5 mm-diskarna). Med andra ord: Denna går inte att använda i de datorer som är anpassade för 9,5 mm-diskar.

(Den är dessutom slö och presterar dåligt, se det länkade testet.)

Ursprungligen av Adrian B:

Fujitsu har en 2,5-tumsdisk på 200 GB, men den är av den tjockare typen (12,5 mm istället för den nuvarande standardhöjden 9,5 mm) eftersom Fujitsu inte kör PMR utan istället stoppat in tre plattor (istället för två plattor som i 9,5 mm-diskarna). Med andra ord: Denna går inte att använda i de datorer som är anpassade för 9,5 mm-diskar.

(Den är dessutom slö och presterar dåligt, se det länkade testet.)

Alltså inget för macbook pro 17'.
Synd annars vore det något i den stilen som jag skulle nappa på.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-12 18:19

Jag har gett upp (IB 40Gb) och använder en usb-disk på 120 Gb för musik och film. Utöver det har jag en firewiredisk på 80 Gb för jobb-backup. Den senare är liten och smidig nog för att slänga ner i väskan. Sen behöver den ju ingen separat ström som usb-disken..

  • Oregistrerad
  • 2006-10-12 18:43

Själv har man 200 gb i sin laptop 2 x 100.

Om jag var du hade jag satsat på en extern HDD och slängt över allt som jag inte använder så mycket.

1
Bevaka tråden