Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredband från TDC?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-12 11:12

Jag funderar på att beställa ADSL-bredband från TDC till mina föräldrar, som just fått sin första Mac (en MacBook) och tidigare bara använt PC med telefonmodem. Finns det någon av er Mac-användare som har bredband från TDC som kan bekräfta att det fungerar fint och kanske ge tips om vilka inställningar som eventuellt kan behöva göras i MacBooken? Frågorna föranleds av att TDC på sin hemsida enbart beskriver hur man installerar bredbandet i olika Windows-miljöer.

/Galex

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-10-12 11:23

TDC? Länk?

Har beställt, men inte fått än. Det kommer att fungera utan problem med Mac, inga komplicerade inställningar som behöver göras.

Jag har TDC 28mbit, fungerar utan problem. Plugga in routern och kör typ. WIFI är inte aktiverat från början utan du måste koppla datorn via nätverkskabel för att aktivera detta i adminen.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-12 11:54

OK. Tack! För ordningens skull är här en länk till TDC:

https://www.tdc.se/selfcare/servlet/Forside

Går man in på kundservice och FAQ internet är det alltså bara en massa information om anslutning av Windows-maskiner, men det låter ju bra att det inte tycks finnas några hinder för den som hellre vill använda Mac OS X.

/Galex

  • Oregistrerad
  • 2006-10-12 13:38

Adamo --> TDC

Jag skaffade Adamo bredband förra året, men de har köpts upp av TDC som jag nu har.
Funkar bra med Mac inga problem.

Funderar dock på avtalet, jag valde Adamo eftersom de hade kort (1 månad) uppsägningstid, jag klurar på om det fortfarande gäller eller om TDCs regler gäller för mig nu?

TDC funkar fint. De har bra kundservice även om "telefonkarusellen" är mycket irriterande. De trycker in så mycket info i meddelandena att man lätt missar det väsentliga.

Ni andra som har 28Mb lina, hur snabb är den egentligen? Min går bara till 16-17Mb/s....

Ursprungligen av Mate Dogg:

Ni andra som har 28Mb lina, hur snabb är den egentligen? Min går bara till 16-17Mb/s....

Har beställt 28 och fått besked på förhand om "uppskattad maximal tillgänglig hastighet: 18 Mbit/s".

Får 24 ur mitt....

1
Bevaka tråden