Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

router -> PC -> mac ?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland
  • 2006-10-10 19:47

Jag har en trådlös router som jag har anslutet till en PC (bara för att netgear inte har drivrutiner till mac)... Nu vill jag dela ut internetanslutningen från PC:n till mac:en via det vanliga nätverket(ethernet).
Datorerna "hittar" varandra som det ska och allt annat är i sin ordning i övrigt.
Hur ska jag göra? Går detta över huvud taget?

Tack på förhand

Har du provat att koppla upp din mac direkt mot det trådlösa nätverket? Det borde inte behövas några speciella drivrutiner, man kan säga att du redan har de drivrutiner som behövs på din dator.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2006-10-10 20:25

Jo det har jag provat, det funkar perfekt. Tyvärr har jag ingen mottagning från det trådlösa i det rummet där jag har datorn... Så jag köpte ett externt trådlöst USB-nätverkskort och en skarvsladd, sedan placerade jag den i rummet intill där det finns mottagning... Olyckligtvis så fungerade inte USB-nätverkskortet med min mac, pga att det inte fanns drivrutiner till OSx. Jag blev därför tvungen att använda min PC till den...
Och nu vill jag på något sett dela ut internetanslutningen från min PC till mac:en som jag har beskrivit ovan.

1
Bevaka tråden