Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Haskell - Att kompilera med GHC, "unknows packade wx"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker installera GHC 6.4 och wxHaskell i matchande version i OS X Tiger, med Xcode och allt installerat.

Enligt dokumentationen ska man, för att kolla att det fungerar, skriva

> ghc -package wx -o helloworld HelloWorld.hs

och det ska funka. Men jag får svaret

ghc-6.4: unknown package: wx

Hmm... Några ideer?

Jag har givetvis installerat GHCi, och det fungerar.

Installerade samma grejer på min Pismo idag. Funkar suveränt där. Får väl göra en ominstallation på min G4 nån annan dag.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-13 10:31

Har du börjat läsa datateknik på universitetet? Eller finns det någon annan anledning till att man vill installera Haskell?

Ursprungligen av rhesus:

Har du börjat läsa datateknik på universitetet? Eller finns det någon annan anledning till att man vill installera Haskell?

Japp, jag läser datateknik på Chalmers i Göteborg. Och ja, vi läser Haskell.

Tråkigt nog, nu när jag har fått wxHaskell att funka på Pismon, så funkar inte Pismo längre!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-23 12:10
Ursprungligen av rhesus:

Har du börjat läsa datateknik på universitetet? Eller finns det någon annan anledning till att man vill installera Haskell?

Tankte fraga precis samma sak :0)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-14 15:16

Sitter själv i samma sits ett år senare och jag har inte fått wxHaskell att köra på någon mac / linux burk. I windows är det dock inget problem, men binärerna för wXhaskell är gamla och kräver en gammal GHCi. Nu har jag gett upp och kör X tunneling till Chalmers datorerna. Det är synd, för att Haskell är grymt snyggt.

1
Bevaka tråden