Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intel Core 2 Duo

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När kommer mini att uppgraderas till Intel Core 2 Duo? Någon som har information om det?

Jag inväntar en sådan innan inköp.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-10-09 21:08

Jag gissar på att det är en av de sista datorerna som får det. Så det lär dröja en stund tror jag. Ingen annan en Steve vet med säkerhet dock.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-10-10 07:19

det lär väl dröja flera år...

köp en billig core solo nånstans och mecka sedan in din egan core 2 duo... det har jag gjort och det fungerar utmärkt!

Ursprungligen av Spooky:

Jag gissar på att det är en av de sista datorerna som får det. Så det lär dröja en stund tror jag. Ingen annan en Steve vet med säkerhet dock.

Hej

vad är det som hindrar apple
att stopa en Intel Core 2 dou i en mac mini
istälet för den intel core dou som den har idag

är det tekniska problem ?
är det priset ?
är det viljan ?

mvh hanibal

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-13 04:26

Varför skulle det ta flera år? Det är väl nästan samma pris på dem, tvivlar på att de ens gör några yonahs/core duo, är väl naturligt att processorerna blir bättre.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-10-13 07:08

men grejen är att mac minin är sist i uppgraderingskedjan eftersom att det är low-end maskinen.

Macbook Pro kommer (förhoppningsvis) att få c2d ganska snart, det känns som det är ganska snart (dock har det varit snack om det ganska länge snart), med tanke på att andra tillverkare har börjat skicka c2d i sina bärbara. Men detta är ju apple så man vet aldrig vad de hittar på.

Som sagt, mac mini är nog längst ner på listan när det gäller uppgradering, så vänta dig inte att se det förens det finns i någon annan model (pga av storleken verkar den följa de bärbara mer än de stationära)...

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-10-13 13:38

Det är viljan eftersom att om mac mini blir FÖR kraftfull så kommer folk att köpa den istället för Mac Pro eller iMac

1
Bevaka tråden