Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macskadad

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej mitt namn är Karolina och jag är nybliven medlem på 99mac tack vare min pojkvän som är medlem och en inbiten macanvändare.
Jag började använda mac på gymnasiet 1998 då jag pluggade radio och television. Vi använde oss av alla möjliga modeller. Hemma använde jag mig av Pc, även då när jag flyttade hemifrån.
Sen när jag blev tillsammans med min nuvarande pojkvän fick jag en Mac mini med på köpet. Det var ganska stor skillnad på Mac OS 9 som jag var van i och Mac OS X men det gick fint ändå.. Vi skrotade min pc och hans Mini och han köpte en powerbook istället och jag ska köpa en ibook. Sen när vi åker tillbaka till sverige blir det en iMac 20 tum som stationär dator.
På jobbet använder jag mig av en iMac G4 17 tum som är riktigt fin. Tror nästan jag gillar den här designen mer än den nya, men den nya är underbar den också.
så det senaste året har jag blivit riktigt macskadad, men det är ingen dålig sak.

hehe

/ Karolina

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-21 15:02

Haha, ännu en!
Välkommen...

Yes!!

  • Medlem
  • 2005-12-21 15:19

Så vem är pojken då?
Välkommen!

Välkommen, välkommen.
Här är det nog många som är Macskadade

pojken är ingen mindre än rixard här på forumet. Han är en pingla kan jag lova. Och en riktig macnörd.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-12-21 18:54
Ursprungligen av cliquesuck:

pojken är ingen mindre än rixard här på forumet. Han är en pingla kan jag lova. Och en riktig macnörd.

Ja, han verkar läcker... ehum... :eek: Välkommen hit iaf!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-12-21 20:46
Ursprungligen av cliquesuck:

pojken är ingen mindre än rixard här på forumet. Han är en pingla kan jag lova. Och en riktig macnörd.

Rixard är en pingla ja

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-12-21 20:24

Läcker och läcker vet jag inte men här är jag iaf. Jag har väl inte gjort några försök att dölja min förekomst här

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-12-21 20:32
Ursprungligen av rixard:

Läcker och läcker vet jag inte men här är jag iaf. Jag har väl inte gjort några försök att dölja min förekomst här

Hehe! Inte för att jag behöver förklara mig (smileyn, dessutom) men jag har en polare som sa så där när en tjej gick på som f-n om hur go en kille var. "Ja, han verkar ju asläcker" sa han tillslut. Då blev hon tyst. Inte för att jag menar att din tös ska vara tyst nu... ehh... jag lägger ner. :rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-23 13:00

vi mac killar är lika läckra som macarna!!

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-12-24 01:04
Ursprungligen av Costas:

vi mac killar är lika läckra som macarna!!

Tja, själv har man ju samma runda figur som en eMac!

Ursprungligen av Snooze:

Tja, själv har man ju samma runda figur som en eMac!

Måste man banta när man byter från eMac eller iMac G3-G4 till iMac G5 eller iMac Intel?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-01 12:01

Jag tror nästan det, man måste ju matcha ens läckra dator :eek:

Macskadad # 2

Jag tänkte köra en ny presentation eftersom jag inte varit här på ett år ungefär och inte var så aktiv när jag kom hit första gången.

Idag har jag för första gången beställt en egen mac. Min karl Rixard har ju en powerbook men den använder inte jag längre iom att jag köpte en pc för jag hade fått informationen om att ett program jag behövde bara fanns till windows, och det programmet behövde jag när jag pluggade. Men jag hade fel så nu säljer jag min pc och har beställt en ....

.... iMac 24"

Wohooo

Rixard är aningen avundsjuk och putar med läppen.

Så nu kommer jag antagligen skriva mer på forumet eller åtminstone läsa mer.

vi hörs!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-22 11:54
Ursprungligen av cliquesuck:

. Men jag hade fel så nu säljer jag min pc och har beställt en ....

.... iMac 24"

Wohooo

Deluxe! En sådan vill jag också ha

En kille som e Mac-nörd...
Å en tjej som e Mac-nörd...

Snacka om att ni har alla förutsättningar i världen för ett lyckligt livslångt förhållande!

its amore ...

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2006-09-22 15:11

Jo man blir ju lite lätt avis faktiskt

Hon sitter och kollar leveransstatus hela tiden

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-22 16:31

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeej va sött!

Oj... typ som kärlek på jobbet...... om du någonsin dumpar rixard och behöver en tyngdlyftare kan du slå en signal

rixard vill ju inte vara sämre än mig så nu ska han också beställa en imac 24". Nu kan jag ju förvänta mig ett cyberförhållande eftersom vi har datorerna i varsin del av lägenheten.

För övrigt är jag mycket nöjd med min imac men är rädd för att jag kanske måste skicka iväg den. Typiskt nog har jag fläckar på skärmen i olika ljusstyrkor. Det märks bara om jag tittar på film tex och skärmen blir mörk. Men ändå. Fan

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-10-02 01:01

De flesta TFTs har ju ljusläckor. Lite svårt att komma ifrån på större skärmar.
Men är det rena "punktfläckar" så är det ju totalfel. lite hörn eller så som lyser starkare brukar vara normalt, men fläckar på skärmen låter ju helskumt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-02 15:00

På min Ti Powerbook har jag med tiden fått mera såna färg klickar men inte hade jag dem då jag köpte dem inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-09 11:39

Jag Vill Ocksa Ha En Mac Pa Jobbet!!!

Jag ska nog lägga in ett adjö nu också. trodde detta var ett seriöst och nyttigt forum tills någon vid namn "solgumma" här på forumet tyckte det var en bra idé att skicka nakenbilder till min pojkvän. Undrar om hon ger den servicen till alla som behöver hjälp med sitt bredband från bbb? Eller kanske till alla här på forumet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-09 15:29

Inte enligt vad jag sett.

Jag uppmanar dig att inte lägga av utan meddela en administatör istället, via PM till exempel. Det är inte acceptabelt och det har absolut inte förekommit så ofta som du tror.

Ursprungligen av cliquesuck:

Jag ska nog lägga in ett adjö nu också. trodde detta var ett seriöst och nyttigt forum tills någon vid namn "solgumma" här på forumet tyckte det var en bra idé att skicka nakenbilder till min pojkvän. Undrar om hon ger den servicen till alla som behöver hjälp med sitt bredband från bbb? Eller kanske till alla här på forumet.

men wtf..... ja se MÄN är svin! Jag är undantaget som bekräftar regeln bara

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-09 15:36

Detta är definitivt ett seriöst och nyttigt forum.
Jag tycker att nivån är hög, moderatorer och admin gör ett utomordenligt bra jobb, men naturligtvis finns knäppgökar även här (på ett så stort forum kommer man nog inte undan helt, tyvärr).
Håller med boris91, rapportera övertrampet till admin, och fortsätt diskutera med alla oss andra.

Redigerat: Stavfelning...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-09 15:46

lol

solgumma var det pitejantan som hade problem med att koppla sin macbook till TVn?
hon borjade val tokragga pa nagra killar i den traden
Killar e alltid sa hjalpsamma da en ung dam ar i nod.

HAHA

sakert en kille iaf

Hon är från piteå iallafall så det var säkert hon.
Funderar faktiskt på att ringa kundtjänsten på bbb och be att få prata med teamleadern och fråga om det är något de erbjuder alla kunder och fråga om dom har nån gullig datanörd som kanske vill skicka en fin ölmage till min mail.

I vilket fall som helst så är jag glad att ni vill ha mig kvar här. Och precis som någon skrev tidigare i tråden så har rixard och jag alla förutsättningar för ett lyckligt och livslångt förhållande. Vi har ju trots allt en 24" iMac i var, ungefär som ett sånt kompishjärta man delar i två delar och tar en halva i var ... det är inte alla par som har.

Så är det ju svårt att hålla sig borta från en sån hunkig macoman, men han är min och bara min.

Bevaka tråden