Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket fodral till Macbook Pro 15"?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-27 15:48

Jag har faktiskt sökt i forumet och inte hittat någon vettig tråd...
Men vill ha ett fodral som inte repar och håller datorn i behåll länge? Räcker det med Tucano second skin som de säljer på macoteket för 320 spänn eller finns det någt vettigare alternativ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-27 20:39

Köpte detta Tucan Second Skin Microfiber för ett tag sedan och det räcker helt och fullt åt mig. Behöver jag ta med nätdelen så är det bara att slänga allt i ryggsäcken. Ser snyggt ut ihop med MBPn också

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-09-29 11:21
  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-25 17:38
Ursprungligen av pecka:

Köpte detta Tucan Second Skin Microfiber för ett tag sedan och det räcker helt och fullt åt mig. Behöver jag ta med nätdelen så är det bara att slänga allt i ryggsäcken. Ser snyggt ut ihop med MBPn också

Den länken fungerade inte efteråt, Macoteket hade massa versioner av det:
http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=835038&product_id=904012 tycker jag var rätt snyggt.

Fanns även flera modeller med neopren, men de var inte lika fresha:
http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=835038&product_id=892453

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-10-09 14:19

Har köpt Hallons länk-version. Vyper M2...kommer om 1-3 veckor och kostar cirkus 650.- att få till Sverige. Om jag lagt på 150.- så hade jag fått det snabbare, men det kände jag inte riktigt för. Kan ta nån bild och lägga upp när den kommer ifall någon är intresserad?

Ursprungligen av Tesa:

Har köpt Hallons länk-version. Vyper M2...kommer om 1-3 veckor och kostar cirkus 650.- att få till Sverige. Om jag lagt på 150.- så hade jag fått det snabbare, men det kände jag inte riktigt för. Kan ta nån bild och lägga upp när den kommer ifall någon är intresserad?

Jo för tusan, gör det! Jag kommer nog att beställa ändå tror jag, men det vore kul att få en kommentar från dig innan.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2006-10-09 14:40

Tesa - Lägg gärna upp någon bild för är också intresserad av att köpa den

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-10-13 21:33

Okej...det är fan knappt att jag tror det är sant, men sleeven kom idag (rätt snabbt faktiskt trots allt)...men de har skickat fel!! Jag fick en Vyper XL för powerbook 17".
Ännu knäppare är det att de lagt i min beställning i paketet där det står Vyper M2, och sen ytterligare en följesedel för Vyper XL!!

Ledsen...ni får vänta en stund till på bilder. Vill inte packa upp den eftersom jag ska skicka tillbaks den och försöka få rätt.
Den verkar dock ganska rejäl kan jag säga, så jag tror jag kommer bli jättenöjd bara jag får rätt storlek!

Incase har jag köpt, funkar riktigt bra..

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-10-25 00:09

Ok. Nu så har jag lagt upp 4:a bilder på nya fodralet, en Vyper M2 (för MBP 15,4") på det som jag kände var viktigt. Se länk till bilder. Kan komplettera med fler bilder ifall nån undrar över nåt.
http://www.westinhouse.net/booqweb/

Se hemsida för Booq: http://www.booq.de för andra bilder.

Vad jag tycker om Booq och fodralet:
Jag beställde ett fodral från Tyskland och det tog ca 1 vecka att komma fram. Ekonomin gick över Paypal och slutade på en summa av ca 620.-

Tyvärr var det fel fodral som kom, och jag fick använda felanmälan på deras hemsida där jag förklarade problemet och erbjöd mig att skicka tillbaks det felaktiga fodralet men ville trots att ha det riktiga iallafall.
Detta var sen fredagkväll och räknade med svar först på måndagen igen men blev överraskad med svar och direkt åtgärd redan på lördagen!!
Mindre än en vecka senare fick jag det nya fodralet, allt utan extra kostnad.

Intryck av fodralet är att det är lite bulligare, alltså luftigare än vad jag trodde att det var, både ovan och under. Det kanske finns en tanke bakom det, som skydd?
Däremot är det exakta mått runt MBP:n.
Den är dessutom inte så hård som jag förväntat mig, men säkert hårdare än sleeves i största allmänhet.
Snygg, diskret. Sluter ganska tätt runt dragkedjan, utan att vara överlappande. Mjukt material inuti för att skydda mot repor.
Tror inte att det skyddar tillräckligt för en smäll i golvet eller att bli doppad i vatten, men den tål absolut att ligga bland en massa andra prylar i en väska och säkert en regndroppe eller två.

Massor av +tecken går till Booq för deras snabba kundservice och bra servicetänk, samt snabb leverans trots att fodralet måste skickas från Tyskland.

Senast redigerat 2006-10-25 01:54
  • Medlem
  • Ale
  • 2006-10-25 00:52

Visa gärna bilder på det fodralet! Jag är mycket intresserad av ett sånt fodral, funderar bara på hur tjockt det är.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-25 18:33

Fick just hem sleeve:n jag beställt från sfbags (www.sfbags.com), överträffade mina förväntningar. Gjorde det obligatoriska dusch-testet, datorn var fortfarande torr och fin efter några sekunder i duschen.

Rekommenderas.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-10-25 21:35

Jag har två såna sleeves från sfbags. Köpte en med alla tillbehör först till min MBP15" och var så nöjd att jag genast köpte en till när jag övergick till MBP17". Rekommenderas varmt, framförallt om man bara vill ha med laptopen och några A4. Då fungerar den suveränt med axelbandet och den lilla extra påhängsväskan för laddaren (och andra småprylar).

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-10-26 18:11

Ville också ha en väska från sfbags först, men det skulle bli så rackarns dyrt med allt tyckte jag så det fick bli sleeven från booq och har istället beställt en röd Tucano Cobra Horizontal Limit som extraväska.
Har sen tidigare en fotoryggsäck (The Schrinkle, från Crumpler) med utrymme för dator i.

1
Bevaka tråden