Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det en Delete knapp?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hola!

Jag har en fru som numera är switcher ( lite motsträvigt ). Hon använder mest office paketet och surfar lite. Nu lyckades jag få hene att ge upp sin PC-Laptop och inhandla en Macbook. Hon har suttit och tittat lite under dagen och misströstar nu för att hon inte hittar delete-knappen, alltså INTE Backspace utan DELETE knappen. Hon använde oxo insert knappen på PC'n ibland fast det tror jag att jag kan fixa med en inställning i office.

Nån som vet om Delete går att skapa med kortkommando på Macbookens tangentbord?

/ Mikke

fn + backspace = delete.

Tack tack Husfriden är räddad / Mikke

  • Oregistrerad
  • 2006-10-08 21:32

Äpple + backspace ska det vara. Iallafall på min.

Beror kanske på vilken keymap man kör med? På de Apple-laptops jag använt så är de Fn som gäller, kringla fungear inte med min MBP (Swedish Pro, keymap)

  • Oregistrerad
  • 2006-10-08 22:11
Ursprungligen av Johan S:

Beror kanske på vilken keymap man kör med? På de Apple-laptops jag använt så är de Fn som gäller, kringla fungear inte med min MBP (Swedish Pro, keymap)

Skumt! Jag kör macbook med swedish pro och där funkar in fn utan enbart kringla..Samma på tjejens macbook.
Öh?! Varför är det så?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-28 17:12

Det här tycker jag är riktigt irriterande. Varför finns inte denna knapp på tangentbordet? Den används ju minst lika ofta som backspace. Det och storleken på enter-knappen (macbook pro) gör mig snudd på galen.

  • Medlem
  • 2008-03-14 00:18
1
Bevaka tråden