Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstid för PB 12" batterier

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

PowerBook G4 12 tum har ett litiumjonbatteri på 50 wattimmar, kanske finns det andra tillverkare och som ger mer *kräm* så att säga, men var? Blir förbluffad över att AS skriver att leveranstiden är 6-8 veckor, hårresande rent ut sagt! Vem har bättre batterier och kan leverera omgående till ungefär samma pris som AppleStore, dvs. 1.195 kronor.

Är förvånad över min batterilängd, förra sommaren så klarade den nog 2-3 timmar men nu så visar den 52 minuter som fulladdat och går i tvångsvila redan 10 minuter senare. På disken finns förvisso Linux Ubuntu som förefaller vara en batterislukare men den är då inte igång.

Senast redigerat 2006-10-08 18:04
  • Oregistrerad
  • 2006-10-08 18:00

Det verkar som om Macoteket får in den om 8 dagar enligt deras hemsida men man kan ju alltid ringa dom och fråga Batteri PowerBook G4 12"

//Adam

Har samma problem, fast min PB är obrukbar med batteriet, den går i vila efter några minuter. Är i akut behov av ett nytt batteri, är det ingen som har koll på var man kan få tag i dem omedelbums?

/M

Åtta dygn är OK, ska ha detta i tankarna men jag tror att det finns bättre batterier än de Apple levererar, så var det med den iBooken som kallades för *Dasslock*. Hittade följande som ska ge 17% högre kapacitet - någon med erfarenhet av detta ?:

http://eshop.macsales.com/shop/powerbook/battery/g4-12inch-aluminum/ 139.99 dollar

Kolla i Säljes.. TheJJ säljer batterier för 550 plus frakt.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-09 18:21

Men med tanke på olyckshändelserna med de nyaste batterierna från Apple, HP och Sony, m.fl. –.vågar man köpa vilka batterier som helst? Jag känner mig osäker....

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Kolla i Säljes.. TheJJ säljer batterier för 550 plus frakt.

Inget för mig - har som synes en PB 12" och inte 15" eller iBook... så där sprack det.. kanske nått för Belak

Jag är också ute efter ett batteri till PB 12" och dessutom skulle jag också behöva ett medföljande momskvitto.

/M

1
Bevaka tråden