Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmsläckaren iTunes artwork

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-08 14:18

Kör denna på min och diggar den hårt! Men när jag skulle köra på den på tjejens så gjorde jag det efter ha lagt till 4 album. Men nu 15 album senare så visas ändå enbart dessa 4 album?!? Fetbugg eller kan man uppdatera detta på något vis? Oerhört trist att se 4 album bara..

  • Oregistrerad
  • 2006-10-08 14:58

Ok, jag löste det själv. Det är en bugg. iTunes tankar inte ner albumart så att iTunes artwork screensaver hittar det. Smart..
Man får göra så här.

1. Om iTunes redan hämtat automatiskt så ladda ner en ny bild tex från ginza eller amazon. Markera albumet och välj "visa info "och lägg till din nedladdade bild istället.
2. Välj "radera befintligt bildmaterial" för annars visas den inte ändå.

Klart. Nu ska screensavern hitta din albumart. Tur det var 15 skivor bara. Herregud vilken bugg. Först pusha för att man gör albumart tillgängligt för alla och sedan inte knyta det som laddas ner ihop med skärmsläckaren.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-08 16:20

Fördelen med cover art som man hämtar från Apple är att de är stora, 600 X 600. Ett alternativ för de som orkar. Ladda ned cover art högerklicka på bilden nere i vänstra hörnet i iTunes, välj kopiera, radera nedladdad coverart och välj klistra in. Nu ligger den fina stora bilden inne i låten istället för i iTunes arkiv.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-08 16:34
Ursprungligen av acke:

Fördelen med cover art som man hämtar från Apple är att de är stora, 600 X 600. Ett alternativ för de som orkar. Ladda ned cover art högerklicka på bilden nere i vänstra hörnet i iTunes, välj kopiera, radera nedladdad coverart och välj klistra in. Nu ligger den fina stora bilden inne i låten istället för i iTunes arkiv.

Det fungerade bra med. Tack. Men de får gärna fixa det så man slipper hålla på med det för då försvinner lite av det goa med automatisk nedladdning av albumart.
Men löst för stunden iallafall.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-09 18:11

Vill gärna veta lite mer om detta. Jag har alla artister med album i en mapp om man säger så. Sen vill jag ju att album-bilden ska visas i den här skärmsläckaren men jag får inte det att fungera på alla artister... Så hur gör man, mer grundutförligt beskrivet?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-03-29 09:34

Har samma proglem som ovanstående så jag livar upp tråden igen, någon som vet något enklare sätt?

1
Bevaka tråden