Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Back-to-school rabatt på nya iMac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-09 10:01

Beställde en iMac 17" Core duo samt en iPod, med avsikt att nyttja "back to school"-rabatten. Dock han de aldrig skicka datorn innan den nya kom så min beställning ändrades av apple till motsvarande Core 2 duo produkt. Dock noterade jag att denna inte ingick i "back to school"- erbjudandet. Så jag ringde apple store för att få detta bekräftat, vilket jag även fick. Avbeställde då iPoden vilket gick bra.

Problemet är att jag nu efteråt blev lite oroliga att personen i fråga på apple store kanske inte riktigt var insatt (fick den lilla känslan). Får ringa tillbaka och dubbelkolla detta på måndag.
Men är det någon som också har kollat upp detta och fått samma svar, att imac 17" Core 2 duo inte innefattar back to shool rabatten på iPod?

Länk till FAQ:en
http://www.apple.com/se/backtoschool/faq.html

VillkorenBack to School-sidan säger så:
Mac-produkt - någon av följande:
20-tums iMac med 2 GHz Intel Core Duo, 17-tums iMac med 2 GHz Intel Core 2 Duo, 20-tums iMac med 2,16 GHz Intel Core 2 Duo, 20-tums iMac med 2,33 GHz Intel Core 2 Duo, 24-tums iMac med 2,16 GHz Intel Core 2 Duo, 24-tums iMac med 2,33GHz Intel Core 2 Duo;

  • Oregistrerad
  • 2006-09-09 19:01

Det var ju surt, för jag fick precis ett mail att datorn är skickad. Så då missade man den rabatten...

Positivt är att datorn ska komma senast torsdag! Har varit utan dator i två veckor så det ska bli trevligt.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-06 03:18

Du kan ju alltid ringa o förklara det för dem.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-07 10:28

Eftersom tråden kom upp igen, så tänkte jag att det kan vara läge med en liten uppföljning.

Ringde upp apple store på måndagen, de lade in beställningen på nytt och iPoden dök upp samma dag som iMacen. Så allt löste sig till slut...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-08 02:36

Fint, jag var sugen på att beställa en 20" iMac tidigare idag och ta med en Nano 2GB (erbjudandet gällde till den 7e) men när de sedan ville ha 1700kr för 2GB ram och 730kr för 256MB grafikminne så sket jag i det, igen ;/, varför ska de vara så dyra, o varför kan jag inte bara få köra macos på min pc :/

1
Bevaka tråden