Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installera Counterstrike via CrossOver?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-10-08 02:01

Tjenare!

Sitter och pular med betan av CrossOver efter ett tips här på 99mac. Har lyckats att installera Steam med det medföljande installationsprogrammet som har Steam som en preset. (utan att använda preseten så installeras aldrig Steam, även om man kan tro det)

I vanliga fall skriver man ju in sig i Steam och kan sedan tanka hem spelet man har licens för. Är dock osäker på om detta funkar i CrossOver, eller om jag måste installera spelet på ett annat sätt än inifrån programmet.

Snabbt svar någon, håhär i mitt i natta? =P

/Fredrik

  • Medlem
  • 2006-10-08 16:08

Det löste sig visst, bara att installera inifrån Steam. Men jag vette sjutton vart filerna hamnade...nån som vet?

/Fredrik

  • Medlem
  • 2006-10-08 16:10

Jo, jäklar - kom på en fråga till. Vet ni om 3D motorn i spel osv fungerar i Crossover? Ska man köra OpenGL eller Software som renderare i spelet?

/Fredrik

det var jäkligt knepigt att hitta filerna,
(kommer tyvärr inte ihåg, sorry)
men leta reda på din "bottle" Crossover gör som eett pyttewindows för varje installation (tror att det är för varje iallafall) med en program mapp osv. Då borde din program mapp ligga under E:\Users\Ruskprick\Library\Application Support\CrossOver\Bottles\win2000\drive_c\Program Files\steam (el valve kanske)

edit:
lyckades söka så uppdaterade path:en

  • Medlem
  • 2006-10-09 16:11

Tack!

Hur är det annars med licenser och så? Vi har ju en CS Condition Zero licens. Men om vi *samtidigt* med våra två datorer vill spela på en server mot andra - måste vi då han en licens till för den andra burken, eller räcker det med den vi har? Är det sedan någon skillnad om vi *bara* vill köra mot varandra på det egna nätet? Gäller i så fall samma regel där: separata licenser? =/

Antar -i så fall- att jag en gång för alla måste börja reda ut hur det här med IP-adresser osv fungerar. Kör ju med en AirPort Express, och den verkar ställd till att INTE distribuera (men det gör den ändå eller?) IP-adresser.

Ehm...hur ser jag lättast min IP-adress på datorn, både på macen och PC'n? =/ Jag har ju aldrig exempelvis lyckats föra över filer osv från de båda datorerna. Har alltid varit lite rörigt.

/Fredrik

Nifo: Vad jag vet så måste ni ha två separata licenser för att kunna spela onine samtidigt. Tidigare har det gått bra att köra med samma licens men inte nu längre.

Jag har också installerat steam på min Mac men har fått ett problem. Jag kan inte skriva in @ i mitt användarnamn i steam. Så jag kan alltså inte logga in på mitt konto... Någon som vet hur man löser detta? Och det går inte att bara kopiera in tecknet, det har jag testat.

Edit: CrossOver skapar en "C: drive" som du kan hitta genom att bara söka på CrossOver i findern. Den här C: finns i CrossOver-mappen som du kommer att hitta. Det är där som programen installeras också.

Edit #2: Problemet med @ löste sig.

Senast redigerat 2006-10-15 15:23
  • Medlem
  • 2006-10-15 20:34

Men hur var det med att köra samma licens i ett LAN? Går det?

/Fredrik

  • Oregistrerad
  • 2006-10-15 21:25

Hur fungerar detta annars? Flyter spelet på bra? vad har ni för burkar?

  • Medlem
  • 2006-10-15 21:58

iMac Core 2 Duo 2.16, 1024mb, 256mb Vram

Funkar bra, rycker till ibland men fortsätter sedan fint.
Kör själv i fönster.

/Fredrik

Ps. hur var det med licenser i LAN?
Ds.

1
Bevaka tråden