Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Användning/försäljning av Mac mini med trasigt kontrollkort

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-06 11:57

Min Minimac(G4 1200, bluetooth, airport, 1giggs minne) var död så jag lämnade in den till Lan Master- en auktoriserad macverkstad- enligt dom är kontrollkortet trasigt och det kostar 3000 att byta det.
Då man kan köpa begagnade för samma summa verkar inte en lagning särskilt vettig, tror jag.
Mina frågor är: ska jag låta dom laga den? kan någon annan laga den billigare? ska jag sälja den i befintligt skick? eller finns det andra alternativ?

Ta tillbaka och sälj i befintligt skick. Du får kanske 3500kr för den begagnad om du fixar den. Jag skulle tro att du kan få lite mer än 500kr om du säljer delar eller den trasig. Bara minnet är värd en liten slant.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-06 13:36

Eller leta upp en billig annan halvpajj på eBay, kombinera dessa och sälj av de delar som blir över, reservdelar behövs alltid.

vad skulle du ta för den om du sålde den nu då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-06 14:25

Vad är en minimac i ovan tillstånd värd?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-06 14:57

Bra fråga, jag vill mest ha nåt att leka med när jag kommer tillbaka till sverige igen. jag tar den gärna billgiare med bara 512 meg ram så kan du kränga det o få ut "fullris" för det om man säger

Jag är intresserad av Combo-driven!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-06 15:09

Man kan installera via fire wire va? då behöver jag inte combodriven...

Och det är väl enheten du kan få mest för, kolla ifixit.com rätt dyra dem där.
Eventuellt kan vi skippa HDn också så plockar jag bara chassi, nätadapter och elektronikinnehåll för en billig penning.

Mvh Peter

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-06 15:38

ok, sälj combodriven, och 512 stickan så plockar jag resten för en femhundring plus frakt?
Du kan även behålla orginallicensen för OSX, på så sätt borde du kunna få ihop en hel del dollares.

Mvh Peter Malm

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-06 16:11

1meggssticka är det.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-06 16:25

Aha... hmmm, helt utan ram uber billigt då ;D du lär ju få en hel del för de lösa delarna minnet, OSet och Combodriven

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-06 16:25

dra iväg ett PM med kostnadförslag och lite olika lösningar, jag är seriös spekulant iaf, om inte annat kan man kolla på chassit ;D

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-06 16:46

hur stor är HDn, 80?
Funkar detta minne i en iBook G4a 1.33Ghz?
Isåfall vill jag plocka hela skiten, joakim, vad ger du för combodrivern?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-06 17:01

40giggs HD!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-06 17:03

Jag la precis ut en annons här på Köpes/Bytes där jag vill byta mot en G4a...

1
Bevaka tråden