Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cube uppgraderingskort?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2006-09-29 09:08

Powerlogix eller sonnet?

Jag har en cube 450 som jag tänkte sätta i ett 1,8 ghz processorkort i men vet inte vilket som är "bäst". Vad tror ni? Har någon testat båda?

Rent generellt har PL har haft mer problem med sina uppgraderingar kolla på xlr8yourmac.com. Kuben verkar inte helt trival att uppgradera...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-03 09:57

1.2GHz Sonnet Encore

Jag har uppgraderat min cube från 450 till 1.2 med Sonnet, funkade alldeles förträffligt men det trista är ju att den börjar låta [man måste pilla in en fläkt också] så jag funderar på att byta tbax till 450 och använda den som OS9-maskin istället...

Du vill inte köpa ett 1.2GHz-kort med fläkt lite rabatterat istället för 1.8? har ju bara använt den kanske 10 timmar sen uppgraderingen

Finns i göteborg annars, men den går väl att skicka om det skulle behövas

Och det var ju en del pill... var tvungen att plocka isär den helt och hållet för att kunna montera fläkten

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2006-10-03 21:45

Jag har köpt en maxad power mac dual 1.25 (MDD) men har kvar cuben... tänkte sälja eller byta mot ipod... men det är klart...cuben är ju sååå cool och den lär ju knappast höras bredvid mdd:n vad kostar kortet då?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-05 19:35
Ursprungligen av zven:

Jag har köpt en maxad power mac dual 1.25 (MDD) men har kvar cuben... tänkte sälja eller byta mot ipod... men det är klart...cuben är ju sååå cool och den lär ju knappast höras bredvid mdd:n vad kostar kortet då?

Ja det ser ju ut som att den utgått [verkar bara finnas 1.8GHz på macoteket för 4000:-]
Tänkte mej väl 2000:- [kostade 3000:- som ny] eftersom det är så gott som nytt

1
Bevaka tråden