Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sims 2 & Parallels

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-05 17:49

Dottern fyllde just nio år och önskade sig en PC så att hon kunde spela Sims 2 på svenska. Jag gjorde mig besväret att köpa en ny iMac åt ungen, inklusive Windows XP och Parallels.
Allt funkar fram till att XP ska läsa Sims 2-skivan. Efter ett antal hopplösa försök att få skiten att funka skickas ett mail till Parallels. Och så här lät svaret:

Unfortunately, she won't be able to launch The Sims. Parallels Desktop virtualizes VGA and SVGA with VESA 3.0 support video card. This allows you to run any 2D graphic application inside guest OS. Direct3D support is planned.

Tanken var i alla fall god...

Har du tittat på Boot Camp?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-05 20:04

Parallels stöder inte Direct X.

Utan att ha testat skulle jag gissa att Boot Camp från Apple skulle funka bättre?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-06 18:29

Japp, skulle tro det jag med. Parallels är utmärkt då man snabbt vill testa saker i andra miljöer.

Just nu håller jag på med att bygga upp valda applikationer i Ubuntu, som jag kör under Parallels Desktop. Slipper då ha en separat dator med Ubuntu. Vill jag även köra Fedora Core och Windows XP så går det, tillochmed samtidigt i olika fönster.

Parallels desktop lämpar sig kanske inte för program/spel som kräver mycket av (3D)grafikkortet. Vet inte hur den förhåller sig till t ex OpenGL.

1
Bevaka tråden