Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iCal Aut.action "Event summary"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-29 00:28

Är det någon som fått den att fungera? Den skall leverera text, men jag får bara ut gobbledigook!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-29 00:35

Ett litet exempel

Gobbledigooken kan ej visas annat än som bild!

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av Ylan:

Är det någon som fått den att fungera? Den skall leverera text, men jag får bara ut gobbledigook!

Vänligen, Ylan

Ööhh, vad menar du?

--Tage

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-05 07:17

Automator har en åtgärd, "Event summary" som skall skapa en textfil som summerar alla aktiviteter i iCal en viss dag. Som du ser på min bifogade avbildning av textfilen, fylls den endast av, vad jag tolkar som nonsens eller brus.

Vänligen, Ylan

Det ser mer ut som ett teckenkodningsproblem, dvs att du försöker öppna en Mac-Roman-text som UTF 16 eller något sånt.

Testade precis ett sådant flöde. Valde kalender i iCal; Event summering; Skapa textfil. Det fungerade bra! Försökte ändra lite inställningar i Textredigeraren för att få ditt resultat, men ingen skillnad... Inte några inställningar i Internationellt som spökar?
PPC 10.4.8
Mattias

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-29 11:52
Ursprungligen av Mach.83:

Testade precis ett sådant flöde. Valde kalender i iCal; Event summering; Skapa textfil. Det fungerade bra! Försökte ändra lite inställningar i Textredigeraren för att få ditt resultat, men ingen skillnad... Inte några inställningar i Internationellt som spökar?
PPC 10.4.8
Mattias

iMac CD 2,0, Intel 10.4.8

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-29 11:46
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Det ser mer ut som ett teckenkodningsproblem, dvs att du försöker öppna en Mac-Roman-text som UTF 16 eller något sånt.

Kan inte se var jag skulle ha fel inställning, och i så fall ställa om den!

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden