Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

shandar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-02 23:26

Tja, jag har smugit runt här på forumet i snart fyra månader så det kanske är dags att säga vem man är nu

Namnet är Mikael Mannberg, 19 år, kommer från Malmö men bor nu i Manchester, UK. Tog studenten förra året och har jobbat (tjänat ihop pengar till min första egna mac!) samt backpackat jorden runt det senaste året. Nu har det blivit dags att börja plugga Aerospace Engineering i det förenade kungariket så jag bor nu i en korridor och har ett förvånansvärt stort men mögligt och kallt rum. Man får vad man betalar för

Vad gäller så macar har jag alltid varit förälskad i dem. När jag var liten skaffade mina föräldrar en Macintosh LC630 med System 7 och sen dess har jag varit fast. Dock slängde vi ut den efter ett tag eftersom den hade rejäla problem med hårddisken och kraschade konstant (tror iofs jag hade lite med det att göra, är ingenjör i själ och hjärta, kan aldrig låta bli att pilla på saker). Tyvärr ledde detta till en lång period av PC-användande men nu har jag äntligen återvänt till en mycket omtyckt MacBook. Som ska in på service imorgon.. Ehm... Woops..?

Andra hobbies är fallskärmshoppning, dykning, elektronik och backpacking. Helst alltihop kombinerat. Tyvärr sätter plånboken snabbt stopp för det där. Är också beroende av Warcraft 3.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-10-02 23:28

Välkomnar dig landsbroder i detta regniga land.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-02 23:36

Tackar tackar. Men jag har faktiskt lyckats slippa undan regnet än så länge. Får se hur länge det varar.. Var bor du någonstans?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-10-03 01:09

Jag bor i Greenwich, London...
Pluggar på University of Greenwich.
Regn har vi haft en massor den senaste veckan, fast det brukar skina upp mitt på dagarna.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-04 17:39

Hehe, well, vi lär se mer regn. Cristian heter jag, bor I Stratford, London Välkommen!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-10-04 17:55
Ursprungligen av Cristian Bogdan:

Hehe, well, vi lär se mer regn. Cristian heter jag, bor I Stratford, London Välkommen!

Nice... vi bor alltså båda på samma tube-linje.
Jag bor i samma byggnad som Cutty Sark DLR ligger.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-04 19:40
Ursprungligen av Sidde:

Nice... vi bor alltså båda på samma tube-linje.
Jag bor i samma byggnad som Cutty Sark DLR ligger.

Måste bara höra mig för om du varit och testat Tai Won Mein (nudelrestaurangen) på ett hörn utmed Greenwich Church Street (mitt emot Spanish Galleon på andra sidan av ditt kvarter)?
Är lätt att bli förälskad i Greenwich...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-10-04 21:31
Ursprungligen av vanilj:

Måste bara höra mig för om du varit och testat Tai Won Mein (nudelrestaurangen) på ett hörn utmed Greenwich Church Street (mitt emot Spanish Galleon på andra sidan av ditt kvarter)?
Är lätt att bli förälskad i Greenwich...

Såklart jag har... Det ligger ju alldeles intill här.
Relativt mycke mat för ca 3pund, samt att man får ta med sig det man inte orkar.

Du hade jobbat där va?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-04 22:41
Ursprungligen av Sidde:

Såklart jag har... Det ligger ju alldeles intill här.
Relativt mycke mat för ca 3pund, samt att man får ta med sig det man inte orkar.

Du hade jobbat där va?

Nja, inte på Nudelstället Bara kineser och andra asiater som jobbar där (för ruskigt låga löner för övrigt). Jag jobbade i sex månader på Starbucks på 54-56 Church Street under 2004-2005.
Favorit-rätten på nudelstället: Sweet & Sour Chicken med Fried Noodles...mmmmm.

(Ber om ursäkt till trådskaparen för att jag glider ifrån ämnet...)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-09 11:38

Ska vi ha macpub london?

Valkommen forresten...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-17 14:57

Macpub London runt den förste december låter som en väldigt bra idé Ska till London på konferens då så det hade passat perfekt.

1
Bevaka tråden