Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini-DVD skivor?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-04 00:06

Tja!
Någon som vet vad som händer ifall man stoppar in en mini-dvd skiva i PowerBooken(g4)??

Kan den läsa dem tro? Rädd att den typ fastnar

Är det en modell som suger in skivorna? En slot-loaded DVD alltså. För om det är en sådan du har, så kommer jag personligen se till att du aldrig mer får använda en dator igen om du testar. :-). Du kommer pajja din läsare, och du kommer bli fattig. Då jag jobbade på en Macfirma för några år sedan så var det någon som inte varit lika klok som dig och frågat innan. Tog mig 2 timmar att skruva upp datorn, ta ut läsaren, skruva upp den, och ta ut skivan, och repa läsaren. Tro mig... det är inget du vill göra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-04 09:20
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Tog mig 2 timmar att skruva upp datorn, ta ut läsaren, skruva upp den, och ta ut skivan, och repa läsaren. Tro mig... det är inget du vill göra.

Var du verkligen tvungen att repa läsaren? (sorry, kunde inte låta bli).

  • Oregistrerad
  • 2006-10-04 09:10

Jag var också nära att stoppa en sån i min iMac G5, men fick för mig att kolla på apples supportsida.... jag är glad att jag slapp strul.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=58641

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-04 09:23

Förresten... när vi ändå vidrör ämnet... hur har nintendo löst det med Wii? Det ska vara en slot-loading, och den ska stöda GameCube-diskar som ju är miniDVD?!

  • Oregistrerad
  • 2006-10-04 14:29

De kommer nog inte att finna någon annan lösning än någon form av "converter" ... Nintendo sug*r....

När jag för några år sedan lånade farsgubbens volvo s80 kunde jag utan problem lyssna på såväl the locusts självbetitlade fullängdsdetbut(fullängd i det här fallet 23 minuter) som på ett småhemligt Sigur Rós-släpp. Båda av dessa är alltså 3" cdskivor, och volvon är slotmatad.
Handlar nog mer om efterfrågan än bristande teknik att apple inte har styrt upp det här än...

  • Oregistrerad
  • 2006-10-04 19:22

Tack och bock!
Kändes liksom inte som att den skulle kunna göra det, men jag slutar aldrig att förvånas över funktionerna på en mac! Tack för länken till supportsidan också. Skumma skivor det finns alltså..

1
Bevaka tråden