Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mer minne i Parallels

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag ska köra XP via Parallels står det att rekommenderat RAM är 32 MB och om jag överstiger det kommer XP gå slöare. Detta stämmer också, går klart bäst när jag har det inställt på 32 men då jag har 1500 på min Mac vill jag ge lite mer till XP så det flyter på bra. 32MB ger ju inte utrymme för allt för stora applikationer... Någon som vet vad jag ska göra?

Jag fixade det själv, laddade bara ner RC 2 från Parallels hemsida. http://www.parallels.com/en/download/desktop/update/

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-10-04 12:47

Fungerar Parallels bra? Några direkta problem?

  • Medlem
  • 2006-10-04 17:32

Jag använder Parallels dagligen & har inte haft några som helst problem med att köra Windows XP SP2, Solaris 10, SUSE 10.0, Ubuntu, Fedora Core samt Red Hat Advanced Server R4. Använder Parallels för att sätta upp demo miljöer för Oracle bland annat och kör alltihopa på en Mac Mini Dual Core med 1GB RAM. Ska dock maxa till 2GB för det behövs (i mitt fall) en 1GB för att jag ska få optimal prestanda för det jag pysslar med. Men jag kan bara konstatera att jag är helnöjd med Parallels för de uppgifter jag använder det till. Men som sagt man ska se till att hålla sig uppdaterad med de senaste patcharna från Parallels.

/Ulf

1
Bevaka tråden