Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetsprogram som tar bild med iSight

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En polare berättade om ett jävligt coolt program här om dagen. När skärmsläckaren går igång kräver programet lösenord, skriver du fel lösenord tar isighten en bild som den sedan sparar och visar den som kan lösenordet. Vad heter detta programet och vart kan jag få tag i det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-04 05:44

kan det ha varit iAlertU som han visade dig? http://www.slappingturtle.com/home/

  • Oregistrerad
  • 2006-10-04 08:27
Ursprungligen av dinet:

kan det ha varit iAlertU som han visade dig? http://www.slappingturtle.com/home/

iAlertU har ju ingenting med med skärmsläckare och lösenord å göra.
Då måste man ju ha fjärrkontrollen för att låsa upp.

Var nog något annat intressant program han visade för dig, jag kan tyvärr inte säga vilket det kan varit.

Näe det verkar inte ha varit iAlertU. Jag har personligen inte sett programet för då hade jag tatuerat in det på handen. Målbilden hade ju varit om programet tog foto och skickade det till din mail. Är det någon som snor dator får du en bild på denna människan direkt när han öppnar datorn.

Verkar dock inte som att programmet finns med tanke på att ingen verkar veta vilket det är jag menar.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-10-05 12:31

Det borde väll finnas ett program för typ iMac också? som man inte behöver ha en "motionsencor" för? Tex. Någon försöker logga in på min dator så tar iSighten en bild och lägger den på skrivbordet med namnet "hack etempt" eller nått:P?
bara en idé...:"> :rolleyes:

Det kanske var Undercover?

Ursprungligen av Merovech:

Det kanske var Undercover?

Finns det någon som testat Undercover?
http://www.orbicule.com/undercover/

Jag funderar på att köpa in sitelicens(er) för alla mac.se användare nämligen. Vore bra att få lite feedback!

Jo det borde finnas men det verkar inte som att det finns.. Har hittat ett liknande program som heter jacksms. Om någon tar min mbp tar den en bild av dig och skickar till min mail + att den börjar tjuta. Har dock inte lyckats få mailet att gå iväg till min mail. Någon som har använt sig av programet och vet hur jag kan lösa problemet?

Merovech

Det va ett jävla grymt program men orkar inte betala. Hade jag fått bilderna skickade till mig utan att polisen eller något företag blev inkopplat hade jag köpt det. Hade kunnat ge riktigt mycket pengar för att fått bilden när jag står bakom killen som snott min dator med ett basebollträ!

Tror dock inte att det är detta program då jag har svårt att tro att min polare betalar för någonting.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-11-09 01:57

för oss som har iMac skulle ju gärna vilja ha ett liknande program som iAlertU. Ett som bara reagerar på att det är ån som kladdar på t-bordet.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-11-15 23:25

Kan inte någon som är lite duktig på att programera typ "göra om" iAlertU lite granna bara? ta bort själva "SMS" sensor saken :P? skulle vara guld värt:)

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2006-11-15 23:38

jaa, skitsmart idé. skulle skaffa programmet direkt

1
Bevaka tråden