Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Skype-versioner släppta, bl.a. med video

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Uppgradera Skype

..att hämta hem paketet är inget problem, men var är "applications folder" där man ska lägga uppgraderingen? Har försökt lägga in den i Bibliotek/application support, men det verkar inte uppgradera den gamla skypen...

Någon som vet hur man gör?

Ellie

  • Medlem
  • Kristinestad Finland
  • 2006-09-22 18:33

När jag hämtar en uppgradering och den skall läggas in i "applications folder" så drar jag den till program. Därefter uppgraderas den versionen i program som fanns där från förr ifall jag tillåter det.
Oftast finns application folder i samma ruta där det nya finns och då drar jag bara det till denna application folder. Jag är absolut ingen expert, men så har det funkat för mig när nya versioner har kommit.

Applications = Program.
Dra den bara till mappen till vänster i bilden:

Bilden från Looking for the best DMG design.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-22 19:18

Jag lånar tråden lite och upplyser om att MSN Live Messenger + är en jättebra paket som innehåller bl. a tabbade chattfönster, e-mail varningar, en massa nya grejor.
Googla på MSN Live Messenger Plus så kommer ni till den officiella sajten där man kan ladda ner tillägget.
Rekommenderar varmt!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-23 12:16
Ursprungligen av boris91:

Jag lånar tråden lite och upplyser om att MSN Live Messenger + är en jättebra paket som innehåller bl. a tabbade chattfönster, e-mail varningar, en massa nya grejor.
Googla på MSN Live Messenger Plus så kommer ni till den officiella sajten där man kan ladda ner tillägget.
Rekommenderar varmt!

Det är väl inte till Mac ändå? Och akta er för spywaret som hänger med

  • Oregistrerad
  • 2006-09-26 01:04

Adium med videochatmöjlighet, ge mig nu!!!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-26 01:23

skypebetan ä ju rätt så j***a instabil asså. Nån som vet när en stabil med video kommer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-26 14:52
Ursprungligen av Jake_Styles:

skypebetan ä ju rätt så j***a instabil asså. Nån som vet när en stabil med video kommer?

Kanske därför det faktiskt är en beta?

När en stabil version kommer vet nog bara Skypes mac-team.

  • Medlem
  • 2006-10-03 19:07

Nu är allt Skype veliga - igen. Det ligger en 2.0 - version på Macupdate som inte har video. Sen när jag körde min videoversion idag så fick jag info om en 1.8 version som fanns för nerladdning. När denna togs hem så var det *såklart* inte video på den heller.

Ehum?

/Fredrik - I väntan på nästan videobeta

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-04 00:11
Ursprungligen av Nifo:

Nu är allt Skype veliga - igen. Det ligger en 2.0 - version på Macupdate som inte har video. Sen när jag körde min videoversion idag så fick jag info om en 1.8 version som fanns för nerladdning. När denna togs hem så var det *såklart* inte video på den heller.

Huh?

Var hittar du denna 1.8 version. Har du nån länk?

Går man via skype.com (som jag antar är deras officiella kanal och inte Macupdate) så hittar man bara Skype 1.5.80 utan video och Skype 2.0.0.2 med Video. Några andra versioner finns inte.

  • Medlem
  • 2006-10-04 00:32

Var hittar du Skype 2.0.0.2 med video? (och som verkligen har videostöd, texten kan man inte lita på har jag märkt..) =P

/Fredrik

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-04 00:47

Jag gick in på www.skype.com och på första sidan så dyker det upp en länk till en beta för 2.0.0.2 (förutsatt att du sitter på en Mac just nu då :-). Annars får du gå manuellt )

Här är länken som dyker upp: http://www.skype.com/download/skype/macosx/20beta.html

Nån annan 2.0 beta utan video hittar inte jag :-). Och ja, jag verifierade just att den innehåller videostöd också.

  • Medlem
  • 2006-10-04 10:04

Jo, det är saftigt - men å andra sidan så brukar jag inte pilla med så mycket mer under ett samtal =P Men det är klart, ju mindre resurskrävande desto trevligare. Nån som har pejl på vad som är nytt?

/Fredrik

videosamtal mellan pc & mac - går det??

Köpte en MacBook Pro med inbyggd isight för att kunna köra videosamtal med sambon när jag flyttade utomlands. Tjena! Inte ett enda program har funkat. - Skype beta, ichat (gick inte ens att installera), msn, amsn, SightSpeed.... etc. etc.

Ska man verkligen behöva lämna tillbaka macen och köpa en pc för att köra videosamtal??

Är det någon som har lyckats?? och i så fall HUR???

//Desperado

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-10-06 22:11
Ursprungligen av Josabeth:

Köpte en MacBook Pro med inbyggd isight för att kunna köra videosamtal med sambon när jag flyttade utomlands. Tjena! Inte ett enda program har funkat. - Skype beta, ichat (gick inte ens att installera), msn, amsn, SightSpeed.... etc. etc.

Ska man verkligen behöva lämna tillbaka macen och köpa en pc för att köra videosamtal??

Är det någon som har lyckats?? och i så fall HUR???

//Desperado

iChat behöver man inte installera - det är inbyggt i OSX...det bara finns i en Mac helt enkelt. I övrigt...synd att ingen talade om den bistra sanningen - eller att du inte kollade upp det innan du köpte Macen - ty, att videochatta mellan Mac och PC är i det närmaste värdelöst. Någon har visst fått det att funka, men prestandan lär vara horribel och instabiliteten skamlös. iChat till iChat (Mac till Mac) är idag världens bästa videochattsystem för hemmabruk och mindre firmor, men iChat och andra plattformar/protokoll är ett veritabelt helvete. jag gav upp efter ett år av skit.
Be din tjej att skaffa AOL's AIM - det kan funka. Annars kommer nog lösningen av Skype inom kort.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-07 13:11
Ursprungligen av Josabeth:

Tjena! Inte ett enda program har funkat. - Skype beta, ichat (gick inte ens att installera), msn, amsn, SightSpeed.... etc. etc.

Är det någon som har lyckats?? och i så fall HUR???

//Desperado

Skype 2.0-betan funkar utan problem för mig. Då kör jag tom med en Logitech QCam STX QCV-70 via Macam. (köpt i Japan så på kartongen står det Logicool).
Installationen är ju toksimpel. Dubbelklickaa dmg-filen och dra skype-ikonen till foldern i samma fönster. Klart

Kanske du kan beskriva mer utförligt exakt vilka problem du har?

(Url för nedladdning http://www.skype.com/download/skype/macosx/20beta.html )

Skype fungerar utmärkt mellan mac och pc. Ju mer bandbreddd desto bättre överföring. Om "inte ett enda program har funkat" tror jag något grundläggande är fel.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-07 12:27

Jag har kört nya Skype Beta-versionen med video och pratat en PC i Montana, USA. Har funkat mycket bra, har blivit tvungen att starta om min Skype-version nångång men annars har överföringen fungerat mkt bra, både ljud och video.

/sitter med en macbook/

Bevaka tråden