Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photo booth/iSight konstig med nya os x

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-10-03 20:37

Jag fick min nya iMac intel 20" idag och när jag testade Photobooth första gången gick allt prima men sen efter alla uppdateringar så fungerar det inte som det ska. Först ser man ingen bild, sen efter lite trix får jag bild på "normal" men inga av effekterna på sid. 2 fungerar, vad ska jag göra? det finns ju inga uppdates till varken photobooth eller isight?

Vill inte få problem redan efter 20 min

  • Oregistrerad
  • 2006-10-03 20:48

mitt photobooth krånglar också. Min poppkonst effect är helt gul förutom det röda hörnet det funkar. fasst så var det innan uppdateringen

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-10-03 21:12

Vid en snabbkoll funkar det fint på min MacBook efter uppdateringen till 10.4.8, om det är den uppdateringen du menar.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-10-03 22:37

löste sig med en enkel omstart:P

  • Oregistrerad
  • 2006-10-04 00:27

Min popkonst ser normal ut innan jag tar själva kortet.. Då blir det en gul nyans på vissa partier.. t ex. kinder och näsa.. Wierd!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-10-05 11:02

men problemet återstår! Photobooth fungerar precis som det ska, fast bara direkt efter omstart sen blir den trasig igen:( ingen av effekterna på sid 2 kommer upp, helt svarta, och oftast är det helt svart på "normal" direkt när man börjar också.
ingen annan som har samma problem?
jag har den senaste os x.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-10-05 12:07

efter lite "felsökning" har jag hittat problemet. Det är tv kortet som spökar med photobooth, När jag har startat om min dator så fungerar photobooth som det ska ända tills jag har använt Eyetv. då buggar den ur:P hm... hur ska jag göra:(? jag som använder både photobooth och eyetv dagligen:P man vill ju inte starta om för att byta applikation.

1
Bevaka tråden