Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.4.8 släppt!

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Herde:

Har en G5:a, dual 1,8 ghz.
Stått och laddat i en kvar nu.

Måste ringa apple kundtjänst..

Det är väl inte nödvändigt att ringa kundtjänst för ett uppstartsproblem? Händer ju ibland och det är 99,99% av fallen bara att stänga av datorn genom att hålla in start-knappen så datorn stängs av. Sen startar man upp den igen.

Följde instruktionerna, och då gick allt helt problemfritt, 4 min så var allt klart. (MBP17)

Men jag tvivlar lite på vad som sägs i tech-spec-en... "...Resolves an issue for Microsoft Word in which Word might stop responding..."
Den uppdatering som får Word att funka utan trassel, den finns inte...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-30 14:55

tycker CTRL+scroll är den roligaste uppdateringen

  • Oregistrerad
  • 2006-09-30 15:34
Ursprungligen av atomlab:

tycker CTRL+scroll är den roligaste uppdateringen

Vad är det? Berätta!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-09-30 15:49

Uppdaterade min iMac G5 via programuppdateraren. Inga problem än så länge. "Dubbelbooten", gällde den bara intelmaskinerna? Jag körde en extra för säkerhets skull.

Vad är det? Berätta!
En zoomfunktion:cool:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-30 16:34
Ursprungligen av MacJake:

Vad är det? Berätta!
En zoomfunktion:cool:

Om du har en scroll mus eller musmattan på nyare bärbara med scroll funktion = 2 fingrar. Så håller du helt enkelt bara in ctrl knappen samtidigt som du skrollar med musen eller med 2 fingrar på mattan så zoomar du in mot pilen.

Ctrl+scroll hade jag inte noterat! Väldigt kul!

För övrigt fungerade uppdateringen smärtfritt på min PowerBook och min Mac mini. Alla uppdateringar jag gjort har fungerat perfekt på alla Macarna. Nu får vi se om det går lika bra på iBooken och den andra PowerBooken.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-30 15:48

Äntligen, ringde Apple supporten och de beklagade det som hade hänt, fanns bara en sak att göra enligt dem, i med Tiger installationsskivan och blåsa om disken.
Gjorde detta och hittade Arkiverings-verktyget så datorn ser ut som när jag lämnade den..

Så nu är allt uppdaterat och fungerar smärtfritt..

Ctrl + Scroll = Zoom

är det någon som vet om några fler nya coola funktioner förutom scroll functionen i os x 10.4.8 ?

Någon som upplevt problem med SSH kopplingar och NFS shares till Linux serever efter uppgradering till 10.4.8? Jag får konstiga "time out" fel och allt som oftast så hänger sig terminalen när jag har en ssh koppling igång. Både SSH och NFS fungerade strålande igår, uppgraderade idag morse och kunde helt plötsligt inte ansluta vi NFS till min Linux Server (Ubuntu).

Fler som har stött på liknande problem? Linux servern är helt oförändrad och inga uppdateringar eller konfigurationer har skett på den, så jag tror inte att det är den som strular.

Trevlig helg på er!

Fick installera om Wacomplattan... Men sen har det fungerat bra!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-30 21:19

På mac pron gick det bra men macbooken tog en kvart att ladda os x och nu fungerar inte front row. Kul!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-10-01 14:06
Ursprungligen av Junghage:

På mac pron gick det bra men macbooken tog en kvart att ladda os x och nu fungerar inte front row. Kul!

Starta om datorn så skall du se att det fungerar klockrent!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-30 23:18

ja för mej funkar det iallafall.. Macbook 2.0 med 2gig ram typ.. det tog en minut eller två.. vid bootscreenen, men sen så var det bara klart o betalt lixom.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-01 10:12

kanske kan vara idé att köra en cache clean/permision repair osv. i cocktail eler liknande program. det brukar ju behövas när man uppdaterat.

PB 12" funkar perfekt med 10.4.8... Zoom-verktyget är välkommet.

Blir fortfarande Kernel Panic när man browsar mappar med många filer (bilder) på en nätverksvolym som använder AFP.

Mycket irriterande.

  • Medlem
  • 2006-10-03 11:42
Ursprungligen av star-affinity:

Blir fortfarande Kernel Panic när man browsar mappar med många filer (bilder) på en nätverksvolym som använder AFP.

Mycket irriterande.

Hur många bilder talar vi om? Jag gör det på jobbet utan andra problem ön att det tar lång tid. Antaket bilder är i alla fall 4-siffrigt.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-05 00:06

Det var ingen annan som först hade problem att uppdatera? Fick badboll och både iTunes och Safari blev oväntat avslutade och sen slutade den, mitt i installationen. Funkade andra gången. Hoppas bara det inte fucka upp något.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-10-08 08:52

min pb 12" är ca 3 grader varmare (gpu) med 10.4.8 än med .7 någon mer som har fått det så?

Till skillnad från er lever jag fortfarande i forntiden och kör med Mac OS X 10.3.9

Är det nån som vet var man till och börja med kan få tag i Mac OS X 10.4?
Har letat och letat på Apples download-sida och hittar alla uppdateringar utan just den.

Ursprungligen av blizzard:

Är det nån som vet var man till och börja med kan få tag i Mac OS X 10.4?
Har letat och letat på Apples download-sida och hittar alla uppdateringar utan just den.

Du måste köpa en licens av Mac OS X 10.4 den finns inte att ladda ner.

Bevaka tråden