Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk Apple Store i den nya gallerian invid skatteskrapan

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt ovanligt obekräftade uppgifter så ska skandinaviens första riktiga Apple Store öppnas i den nya gallerian som byggs vid Paul Hedqvist "skatteskrapan" på Götgatan i Stockholm.

Invigningen av den nya skatteskrapan sker först i augusti nästa år, men gallerian ska tydligen invigas tidigare under våren.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-10-01 22:31

asså om det är sant.. fan vad coolt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-01 22:53

Was! På söder? Gillar och bor själv på söder men vore inte city bättre? Ska det vara för att inte stöta sig med de andra mac-affärerna?

Ursprungligen av acke:

Was! På söder? Gillar och bor själv på söder men vore inte city bättre?

Knappast, eftersom det bor fler människor på Söder än någon annanstans inne i staden.
Dessutom är ju söder Stockholms kreativa hjärta.....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 13:34
Ursprungligen av Simon Templar:

Knappast, eftersom det bor fler människor på Söder än någon annanstans inne i staden.
Dessutom är ju söder Stockholms kreativa hjärta.....

Jojo, men det är ju mer genomströmning av folk inne i stan än en bit från Medborgarplatsen. Skulle vara logiskt om det var större avstånd än det är i Stockholm.

Kreativa hjärta kanske i att de kreativa bor på söder men jobbar gör de inte på söder utan inne i staden eller på de flesta andra stadsdelar än söder.

Ursprungligen av acke:

Kreativa hjärta kanske i att de kreativa bor på söder men jobbar gör de inte på söder utan inne i staden eller på de flesta andra stadsdelar än söder.

Helt fel, det jobbas kreativt en hel del på Söder antalet fotografer,grafiker,arkitekter,musiker,filmare,konstnärer,reklamare och andra kreativa typer/firmor som finns och jobbar på söder är nästan oräkneliga och många går det riktigt,riktigt bra för.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 20:32
Ursprungligen av Simon Templar:

Helt fel, det jobbas kreativt en hel del på Söder antalet fotografer,grafiker,arkitekter,musiker,filmare,konstnärer,reklamare och andra kreativa typer/firmor som finns och jobbar på söder är nästan oräkneliga och många går det riktigt,riktigt bra för.

Ok, då tycker vi olika. De flesta stora mediaföretagen jag jobbar åt och har kontakt med sitter inte på söder. Men detta är ju en OT-fråga egentligen...

Hur som helst, alltid kul med fler Applebutiker, låt oss hoppas att marknaden de slåss om stadigt ökar och att de inte bara stjäl av varandra eller bara säljer iPods...

Det kommer funka perfekt där bland alla studenter i den nya skrapan som vill ha en dator, lyckat drag om det är sant.

*hoppas*

Även fast jag är en liten Sundsvallsbo så tillbringar jag mycket tid i just hufvudstaden, och en Apple Store skulle ju vara helt perfekt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 10:15

Jag har fått det bekräftat av Centrumutveckling (företaget som ansvarar för uthyrningen av den framtida gallerian) att en något mindre Apple-affär kommer att öppna - dock av en återförsäljare.

Kul med ny butik iaf.

Jag trodde den skulle öppna i PUB-huset

Ursprungligen av JohanB:

Jag har fått det bekräftat av Centrumutveckling (företaget som ansvarar för uthyrningen av den framtida gallerian) att en något mindre Apple-affär kommer att öppna - dock av en återförsäljare.

Kul med ny butik iaf.

Så trist, jag vill ju ha en riktigt apple-affär.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 10:31

Björnström vet nog mer än de flesta

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 17:34

Det känns lite orealistiskt att Apple skulle öppna en egenägd butik i Sverige (som fjärde land utöver USA). Speciellt med tanke på vilken låg profil Apple Sverige håller i allmänhet.
När det finns butiker i Tyskland, Frankrike, Italien och de övriga "stornationerna" i Europa så kan nog en butik i Sverige dyka upp...men inte innan dess.
Vad jag förstår så jobbar väl Apple på att ha ett så bra samarbete som möjligt med sina "Apple Centers" i landet. Det känns som den prioriteringen är bättre i dagsläget.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 19:52
Ursprungligen av vanilj:

Det känns lite orealistiskt att Apple skulle öppna en egenägd butik i Sverige (som fjärde land utöver USA). Speciellt med tanke på vilken låg profil Apple Sverige håller i allmänhet.

Precis, nog skulle både frankrike, tyskland, italien, spanien plus flera ligga före i priolistan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 19:59
Ursprungligen av acke:

Precis, nog skulle både frankrike, tyskland, italien, spanien plus flera ligga före i priolistan.

Det är väl känt att Steve Jobs vill ha en Apple Store på avenue des Champs-Elysées i Paris, men det finns inga lediga lokaler där just nu. Berlin, München, Rom och Milano kan väl vara aktuella också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 19:34

Det är Datadistribution som ligger bakom den kommande butiken i f d skatteskrapan.

Jag har hela tiden sagt att Söder är Stockholms kreativa hjärta och att det därför borde finnas ett Apple Center där. Alla kreativa typer i Stockholm bor på Söder.

I och för sig hade jag föredragit Mariatorget.

Ursprungligen av Mondo:

Det är Datadistribution Alla kreativa typer i Stockholm bor på Söder.

och snobbar bor på östermalm eller? :eek:

Tycker läget blir perfekt, om sedan söder är stockholms kreativa hjärta kan man nog ha skilda åsikter om. I normala fall ogillar jag kultureliten. Mitt i smeten där alla anarkister och reclaim the streetgalningar drar fram, bara ett stenkast ifrån Medborgarplatsen så att säga... hmm, blir nog bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 19:57
Ursprungligen av Olle@mac:

Tycker läget blir perfekt, om sedan söder är stockholms kreativa hjärta kan man nog ha skilda åsikter om. I normala fall ogillar jag kultureliten. Mitt i smeten där alla anarkister och reclaim the streetgalningar drar fram, bara ett stenkast ifrån Medborgarplatsen så att säga... hmm, blir nog bra.

Borås är definitivt inte Stockholms kreativa hjärta.

Numera finns det ett Apple center hörnet Flemingstsn St;eriksgatan Stockholm.

Rolloq

Ursprungligen av rolloq:

Numera finns det ett Apple center hörnet Flemingstsn St;eriksgatan Stockholm.

Rolloq

Inte ett "riktigt" Apple Center, det ägs av Humac.

Ok.

Rolloq

Nu skulle jag tro att Media företagen inte direkt går in i butiken och handlar. Medans småföretagarna gör det. Det är väldigt många småföretag i media branchen som sitter på söder. Sedan så tycker jag att city inte är så bra. Tar man området runt Sergelstorg så kan man tycka att det borde vara optimalt. Men genomströmningen är så hög att dom flesta missar dom små butikerna, om det inte är så att dom har en spcifik butik som mål. Som en del kommer ihåg så låg det en Apple återförsäljare mitt emot Åhlens city. Deras problem var just att tempot hos folk var så högt att dom flesta missade butiken, så den var ganska tom hela tiden. Skulle det finnas en plats där man skulle kunna skapa ett spektakulärt riktmärke som t.ex glaskuben i New York, så skulle folk se den. Men det finns inte några sådana ytor i Stockholm city, och då drunknar butiken bland alla andra butiker. Tror jag i alla fall.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-09 15:14

Så det här blir en "riktig" Apple Store, eller? :rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-09 15:36
Ursprungligen av boris91:

Så det här blir en "riktig" Apple Store, eller? :rolleyes:

Nej, som det framgår av tråden...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-09 15:51

Vem orkar läsa mer än två inlägg bakåt?

1
Bevaka tråden