Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Du måste ha en aktiv epostadress för att kunna skriva inlägg

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har ett flertal gånger råkat ut för diskussioner av typen "jag blev avstängd ifrån 99mac efter att jag xxxxx" utan att någon moderator eller administrator har lyft ett finger. Därför skriver vi denna lilla guide:

- Varje medlem på 99mac har en egen profil där bland annat namnet och epostadressen finns angiven.

- Vid registreringen måste du uppge en aktiv epostadress. Efter registreringen måste du aktivera kontot genom att klicka på en länk i ett automatiskt mail som skickas till din angivna epostadress. Sedan kan du börja skriva inlägg.

- Om du byter epostadress måste du återaktivera kontot!! Ett mail skickas till din nya epostadress och principen är densamma - du klickar på en länk för att aktivera kontot.

Senast imorse (8:e Feb 2004) startades en diskussion på ett grannforum med rubriken "Så här lätt är det att bli utslängd ifrån 99mac". En snabb koll visade att medlemmen bytt epostadress till "-----xx-----" vilket naturligtvis gjorde att vårt bekräftelsemail inte kom fram. Utan aktiverat konto: inga nya inlägg.

Det är naturligtvis inte kul att bli kallad "fascist", "sektledare" eller "nazist" av medlemmar som tror att dom blivit utslängda när dom egentligen själva orsakat utestängningen. Se ett exempel här:
http://www.hardmaccafe.com/viewtopic.php?t=1584

Trist trist trist... ska jag vara ärlig förstår jag inte hur du orkar med att driva den website idiellt.

/Kristofer

  • Oregistrerad
  • 2004-02-11 05:05

Iheidner; han med Runar som avatar? Jag tror att han valde att bli raderad från Macnytt efter att ha bråkat med alla där. Fullt möjligt att det rör sig om en knäppkänga.

Det var en "hon" inte en "han"

  • Oregistrerad
  • 2004-02-11 12:13

Åh tusan. Kvinnor i datorforum är ovanliga. Jag trodde det var Runar, fast det kanske var hon själv? Det säger nog lika mycket om mina förutfattade meningar som om Runars udda, hmmm, apperance.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-02 14:26

Verkar extremt konstigt att någon byter e-mail adress, inte dubbelkollar problemen med 99mac och börjar gnälla i andra forum..

Väldigt alienaktiga beteende tycker jag Man kunde ju ha frågat någon annan som är medlem på 99mac varför det blir så, kontakta en moderator, ja, &%¤#¤%¤

Ursprungligen av boris91:

Man kunde ju ha frågat någon annan som är medlem på 99mac varför det blir så, kontakta en moderator, ja, &%¤#¤%¤

Ja, det kunde man - men är det inte lite sent att kommentera det nu?
Du har svarat i en tråd som har "sovit" i nästan 3 år! Så den här frågan har nog inte varit något större problem sedan dess...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-10-02 16:10

boris hobby är att lusläsa gamla trådar

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-02 17:15

I know

Kom inget nytt och roligt idag så man får ju nöja sig med gammalt skräp

1
Bevaka tråden