Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD låter mycket på ny MBP och är tight! hjälp!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-27 20:31

Hej alla!

Fick ikväll mina nya mbp och har även kvar min gamla macbook men till min stora fasa så låter dvd enheten väldigt mycket när man läser in en skiva oavsett typ. Det knackar till typ 3 ggr när man trycker in den samt sen låter den väldigt mycket mera än på min macbook. Har testat samma skivor dessutom. Samt att själva bredden på enheten är smalare än på macbooken fattar nada så när skivan åker ut så åker den inte på lika smidigt sätt som på macbooken ? hur har ni det på era MBP hur upplever ni detta orka med fel!

har MBP, skivorna åker smärtfritt ut och in i ett flygande tempo.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-10-02 08:22

Precis samma är det på min nya MBP! Knackar 3 ggr (låter ungefär som om skivan hackar fast till att börja med) när man stoppar i den och sen dröjer den en stund innan skivan kommer upp.
Dock inga ljud i övrigt och sloten är inte speciellt tajt heller. Ska man anmäla det här till Apple Care? Låter någon annans likadant, eller ska de vara "ljudlösa", dvs inte knacka?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-02 22:57

Pratade med apples tekniska support och så och de skulle skicka ett helt ny dator för den ska inte bete sig så samt att jag hade problem att bränna skivor!

Vad heter den dvd enhet ? kan kolla om vi har samma.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-10-03 09:12

Dvd-enheten? Eh, hittade modellnamnet om det är det du menar:
HL-DT-ST-DVDRW GWA4080M

Ska prova bränna på min också så får vi se.

Edit: Har nu bränt första skivan och det gick fint. Använde interna brännaren, och det funkade (testad på andra mac:ar och en pc). Sen gick det iofs lite långsamt tycker jag kanske, men men...

Senast redigerat 2006-10-03 09:40
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-10-03 09:44

En sak till förresten. Upptäckte igår när jag började installera program på den och körde utan nätsladden att den bokstavligen äter batteri! På en kvart-20minuter minskade den från 4 timmar till 1,36 kvar!! Funkar den här batterivisningen jäkligt dåligt eller ska det verkligen gå så snabbt?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-03 10:26

Har exakt samma enhet som du har nu och hoppas på att inte få den igen vore skönt men får se lite vad som händer får väl den om en vecka. Det där med batteriet är lite konstigt faktiskt den verkar äta rätt mycket batteri kör du på "längre batteritid " då eller hur funkar det?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-10-03 11:03

Nej, jag körde på anpassad. Men det verkar bara ha med hur jag har satt datorn att gå i vila och skärmsläckare och dyl, så det borde inte vara någon skillnad egentligen när man jobbar. Nu har den stått med bara itunes igång, och så drar jag emellanåt igång en massa andra program, bläddrar som en dåre mellan låtar och sen låter den stå stilla emellanåt och då har den ramlat ned från 4 timmar till 1.28 (pip) på mindre än två timmar.
Troligtvis är det här med batteritiden (4 timmar) något som bara gäller när man inte jobbar på den.

I övrigt kan jag säga att jag tycker datorn verkar helt ok. Skärmen är fin och hel, inga glapp (den sitter något tajtare på mitten, men den är inte sned eller nåt), inga döda pixlar, kameran funkar bra, fjärren och modemet likaså, och jämför jag med en arbetskompis gamla powerbook så blir den inte ohyggligt varm heller. Visserligen har jag inte hårdkört den ännu med Adobesuiten, men än så länge känns den bra. Lite elektrisk dock, när nätsladden sitter i och datorn står på vissa typer av bordsytor.

Så nu har jag bett en tekniker/återförsäljare som brukar handskas med de här att lyssna på min dvd, om han tycker den är extrem på nåt vis. Han sa nämligen till mig att de brukar knäppa till två gånger och att det är ganska normalt men han tyckte också att tiden innan den läste skivan var lite lång. Ska se om jag hittar ett brännarprogram också som jag kan köra så kanske jag kan kolla bränningen bättre.

1
Bevaka tråden