Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook spottar ut cd-skivor

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-10-01 21:58

En kompis har precis köpt en MacBook. Problemet är att den spottar ut alla skivor han stoppar i den. Däremot gick det att stoppa i en skiva vid omstart och på så sätt kunde han köra ett hardware-test som inte kunde upptäcka några problem. Några idéer om vad det kan röra sig om?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-01 22:04

En Macbook kan vara rätt så kräsen, den äter endast högkvalitativa skivor av de finaste råvaror, men även dåligare skivor kan gå ner ifall du strör på lite socker. .

Skämt åsido, kan det vara någon mystisk inställning som spökar, kanske i iTunes? Eftersom det gick att stoppa i en skiva vid omstart så låter det inte som ett hårdvaruproblem. Nu hoppas jag bara att min Macbook inte kommer att lida av detta problem...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-10-01 22:12

Visserligen förtjänar MacBooken säkerligen högkvalitativt sällskap men det här blir ju löjligt.

Jag kollade inställningarna i iTunes och även i Systeminställningar -> CD och DVD men inga inställningar säger att skivan ska matas ut.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-02 12:01

Funkar DVDskivor? Kolla hur Enheten är uppbyggt, 1 kombinationslaser eller 1för CD och en för DVD. Lyckas den boota ifrån den så låter det ju precis som föregående talare sa som att det är nåt med hans OSX som spökar.

1
Bevaka tråden