Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min MacPro hängde sig efter 10.4.8

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

när datorn blev om startar efter instalatioen av 10.4.8 så hängde sig datorn efter den gråa start skärmen och rutan med kina tecken kom upp.
min gissing är för att jag har ett raide system som start up skiva.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-30 11:01

Datorn ska starta om två gånger om du har en MacPro, och det tar längre tid på en Intel-Mac än på en PPC-Mac (enligt Apple...)

nej det är inte det. det blir system fel vid upp start. har läst på macrumors det var nån som hade samma problem han hade oxå raid system som startdisk. så det verkar som apple inte vill att folk skall använda raid som start disk

Jag har också (Software-)RAID som startdisk. Inga problem här.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-30 14:53

Tror knappast att Apple inte vill att folk ska använda RAID som startdisk, de bryr sig nog inte om vad man använder...

Men kopiera över allt viktigt på en extern disk eller bränn ut på skiva, installera om 10.4 och dra ner den stora uppdateringen (Combo eller vad det heter) och kolla om det kan hjälpa, kan ju ha blivit något fel när det installerades... :S

hmm skumt att det gick åt skogen för mig har instalerat på om systemet på en på en annan disk så nu funkar det. tack för tipsen

  • Oregistrerad
  • 2006-09-30 16:48

Min MB hangde sig efter den andra uppstarten. Fick lov att zappa PRamet för att få den att vilja gå ingång igen...

1
Bevaka tråden