Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemsidebyggare på webben

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, spray hatar ju oss mac användare, är det någon som har tips på bra hemsidebyggare på nätet som man kan uppdatera med Mac hemma och Pc på jobbet (bakåtsträvande organisation som inte har mac)

Spray är en organisation som verkar hata alla sina kunder över huvudtaget. Mitt råd (och faktiskt även deras!) är att ha så lite att göra med dom som möjligt. Migrerar din webmail till någon annan tjänst om du har den hos Spray.
När det gäller att bygga hemsida på nätet så har jag ingen erfarenhet alls. Det absolut smidigaste måste väl vara att bygga sidan lokalt och ladda upp den med ftp i vanlig ordning. Men det kanske finns oerhört smidiga lösningar.
En variant som fungerar mycket bra över alla plattformar är väl att låta hemsidan bygga på ett blog- eller CMS-script. Då är det ju väldigt lätt att redigera och uppdatera hemsidan från olika platser och plattformar.
Kika lite på gratis-scriptet ExpressionEngine Core från p-machine:
http://pmachine.com/

jag går över till Gmail

jag följer ditt råd att lämna spray, har nu registrerat konto på gmail

Ursprungligen av perssonhenrik:

jag följer ditt råd att lämna spray, har nu registrerat konto på gmail

Välkommen till den ljusa sidan!
Jag borde lagt till omöjligheten att från Gmail värva Spray-medlemmar. Men du kanske tagit dig runt det problemet.
Saken är den att Spray betraktar(gjorde jallafall i somras) tydligen all mailinbjudningar från Gmail som spam. Vilket fick till följd att jag blev av med 5 av mina 15 inbjudningar i Spray's aggressiva konkurenssbekämpning. Ville bara varna för detta innan det var försent.

När Spray var nytt hade företagsnamnet något nymodigt över sig men idag känns det som blöt kartong i munnen ungefär. Skitföretag. Deras totala oförmåga att lyssna på argument om deras undermåliga mailtjänst (uptime 50%) och urkassa webbmailfunktion för Mac tillsammans med urful design av sajten fick mig att lägga ner. Jag hade ett home.se-konto som jag fått ge upp och gick också över till gmail.

1
Bevaka tråden