Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trött på att vänta på isync stöd

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2006-09-13 20:00

Nu orkar jag inte vänta på att Apple ska släppa en uppdatering som stödjer SE M600..Beställde idag en Nokia N73..Så om det är någon som är intresserad att köpa en M600 med 1GB minneskort i mycket bra skick med kartong och kvitto så kan ni kontakta mig via pm.

iSync har aldrig haft stöd för någon telefon som bara använder SyncML-protokollet?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2006-09-13 20:28
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

iSync har aldrig haft stöd för någon telefon som bara använder SyncML-protokollet?

Vet inte riktigt vad du menar men SE P900/910 skiljer sig då jämfört med M600 och P990? Förutom att det är en ny version av UIQ.

Jag är inte själv säker, tror jag...

Men eftersom det verkar som att M600 endast använder SyncML och inget annat protokoll för synkronisering... kanske det var lite orealistiskt att chansa på att Apple skulle införa det när du köpte telefonen.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2006-09-13 20:50

Jag tror du har fel, för M600/P990 har samma teknologi som P910/P900 men att operativet är uppdaterat. Detta var samma problem när jag hade min P900. Tror det tog ca 6 månader innan isync uppdaterades. Men anledningen till inlägget var egentligen att säga att det finns en M600 att köpa till bra pris om ngn är intresserad

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 21:51

Saknar också iSync stödet, det skulle verkligen innebära att min stationära PC står avstängd i hörnet. Nu måste jag använda den för att synca/göra backup och det irriterar mig som fan att jag inte kan synca kalendern till min Macbook. Kom igen nu Apple, fixa fixa fixa!!

Absolut, detta borde Apple ha fixat för flera år sedan.

M600/p990 har inte bara ny UIQ utan nyare symbian.

hårdvarumässigt är ju de nya mobilerna lite bättre

Alla som äger en m600i (eller av andra anledningar väntar på iSync stöd) fyll i det här formuläret, där ni kort förklarar att in skulle vilja se stöd för SE m600i (syncML) i iSync så snart som möjligt.

http://www.apple.com/feedback/isync.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-30 10:19

Jupp jag har nu en m600i till salu om någon är intresserad vill också ha en nokia n73 som min fru.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2006-09-30 19:02

Har nu haft min N73 några dagar och är grymt nöjd. Inser även att jag föredrar normalt tangentbord istället för kombination av penna och tangenter. Den är något större än SE M600 men den känns bra mycket mer färdig..

jaru Robban B, då äre precis som mig, jag tyckte inte om att byggt m600:an så att det i stort sett blir omöjligt o inte använda skärmen, inte utan att göra det hemskt omständigt. vad jag menar är att M600:an kan man ju t.ex. inte svara på sms med en hand eller liknande, utan den band hela tiden upp båda händerna. skitsak, javisst, men jag vill ah en mobil med handdatorfunktioner, inte en handdator med telefonfunktioner. det insåg ja inte förän efter ja köpt M600:an o såg N73:an. ångrar inte bytet för fem öre

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 10:02

Har en M600 och lekte lite med en N73 häromdagen, blev imponerad över skärmen men tyckte att mjukvaran var lika långsam som i M600 och dessutom var "joysticken" på den riktigt dålig; styv och inte alls behaglig. Blev faktiskt lite besviken, trodde N73 var en riktig höjdare...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-10-02 10:33
Ursprungligen av odelsteken:

Har en M600 och lekte lite med en N73 häromdagen, blev imponerad över skärmen men tyckte att mjukvaran var lika långsam som i M600 och dessutom var "joysticken" på den riktigt dålig; styv och inte alls behaglig. Blev faktiskt lite besviken, trodde N73 var en riktig höjdare...

Ska man klaga på något så är det väl den lilla scrollen på M600, påminner om en volymkontroll från en Sony Walkman anno 1980..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 13:45
Ursprungligen av zulee:

Ska man klaga på något så är det väl den lilla scrollen på M600, påminner om en volymkontroll från en Sony Walkman anno 1980..

Kan hålla med om att den kunde gjorts bättre, men på M600 kan du använda vilket finger du vill alt. stylus för att styra telefonen. På N73 är man begränsad till joysticken, som jag tycker var en stor besvikelse.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-03 10:19

Har fyllt i isync feedback.

Blev faktiskt väldigt irriterad när jag upptäckte att det inte fungerade med isync. Hela upplägget med köpet av en P990i har lite tappat värde nu.

Min P800 fungerade utmärkt med iSync klienten och jag utgick helt enkelt på att det skulle fungera exakt lika smidigt med min nya.

Så nu sitter man med en nästan värdelös telefon utan möjlighet att överföra kalendern. (Finns iofs. ett script som gör det men omständigt att köra det varje dag)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-19 00:10
Ursprungligen av studiox:

Har fyllt i isync feedback.

Blev faktiskt väldigt irriterad när jag upptäckte att det inte fungerade med isync. Hela upplägget med köpet av en P990i har lite tappat värde nu.

Min P800 fungerade utmärkt med iSync klienten och jag utgick helt enkelt på att det skulle fungera exakt lika smidigt med min nya.

Så nu sitter man med en nästan värdelös telefon utan möjlighet att överföra kalendern. (Finns iofs. ett script som gör det men omständigt att köra det varje dag)

Köpa en sak och inte kolla upp om det fungerar med din dator? Rookie-misstake, den lyxen har bara Windows-användare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-03 13:45

Ett script som över för ical till p990i? hur funkar det? och funkar det med m600i? var fick du tag i det?

  • Oregistrerad
  • 2007-07-17 23:20

http://my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=33135

Instick till iSync.
Jag har installerat till min W950i. Fungerar faktiskt bra.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-07-24 22:22

Snart pensioneras P990 och apple har fortfarande inte släppt en uppdatering. Vet inte om det är SE eller Apple jag ska bojkotta i fortsättningen.

Ursprungligen av Bijan:

Snart pensioneras P990 och apple har fortfarande inte släppt en uppdatering. Vet inte om det är SE eller Apple jag ska bojkotta i fortsättningen.

Nu finns den!

http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200707/24/20070724150724_MOB670/20070724150724_MOB670.dbp.asp

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-07-25 12:17

Skönt att det finns driftiga användare. Det verkar ju som att SE aldrig hade några planer på att släppa en iSync uppdatering till P990

1
Bevaka tråden