Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Interaktiv video-streaming med Flash, är detta möjligt?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-09-28 10:56

Kanske inte riktigt rätt forum, men jag gör ett försök.

Jag vill skapa en web-baserad demo för ett projekt vid namn M-Pipe. Det jag vill göra är att ha en bunt video-filer, 16 stycken närmare bestämt, som användaren ska kunna välja mellan interaktivt med hjälp av radio-knappar (radio buttons, vet inte riktigt vad det heter på svenska).

Dvs, när websidan laddas börjar video 1 spelas, och under videon finns en uppsättning val i form av radio-knappar. Om användaren klickar på ett annat val än 1, tex 3, så börjar video 3 spelas, klickar användaren sen på val 2, spelas video 2 osv. Det är alltså inte ett val som görs en gång, utan tanken är att användaren ska kunna växla mellan video-snuttarna när som helst, hur ofta som helst.

Jag har gjort en Java-applet som använder sig av JMF (Java Media Framework) för att ta fram en prototyp, men JMF är verkligen dåligt vad gäller prestanda och stöd för olika videoformat, så jag letar alternativ.

Går detta att implementera med Flash? Jag har aldrig använt Flash och vill därför ta reda på om detta är möjligt med Flash innan vi köper in Flash MX.

Finns det något annat alternativ som funkar i åtm Windows och Linux (helst på Mac också)?

  • Medlem
  • Sverige
  • 2006-09-28 12:04

Jag tror helt säkert att det går att fixa med Flash.
Du kan ju Java så Processing vara ett alternativ:
www.processing.org

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-09-28 17:53

Utan att kunna Flash själv så är uppfattningen jag fått av dem som kan det att det går alldeles utmärkt att ladda in en video under tiden baserat på vad användaren valt.

Ursprungligen av memark:

Utan att kunna Flash själv så är uppfattningen jag fått av dem som kan det att det går alldeles utmärkt att ladda in en video under tiden baserat på vad användaren valt.

Nu är väl tråden lite gammal, men ett hett tips är att titta på FlashLoaded's komponenter till Flash. Riktigt prisvärda och riktigt bra.

FLV Player - Flash FLV Player PRO Flash Component

/Chris
@ oesterreich.se

1
Bevaka tråden