Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

17" globe+dwl-g122 hittar nätverk men kopplar ner

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-27 12:26

Hej! Skaffade en USB ansluten DWL-G122 förra veckan för att kunna surfa trådlöst med min ej airportutrustade 17" Globe. Men,efter att ha installerat drivrutiner samt startat om osv. så hittar han nätverket i ca 30 sekunder varpå han sedan påstår "no connection" Då tog jag dit kompisens Ibook för att se om även han blev "utkastad",nerkopplad eller vad man nu ska kalla det. Men nej, inte alls. Surfade obehindrat med god fart i över en halvtimme. Någon som har nån idé om vad som försiggår?

Tack på förhand /Erik

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-27 13:05

Byt USB PORT?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-09-27 13:15

Jag hade samma problem med min DWL-G122. Den beter sig på det sättet om mottagningen är för dålig. Se till att du har så fri sikt som möjligt till basstationen, förstärk med nya antenner, placera basstationen så att signalen går så rakt genom eventuella väggar som möjligt osv.

För mig blev lösningen att göra en liten "antennförstärkare", se bifogad fil, och sätta den på antennnen. Nu har jag inga problem alls trots att jag har en halvmeter tegelvägg i vägen...

Jonny R här under annan signatur.. Freppa; förstår inte riktigt din skiss. Ska det produceras i papper denna lilla "parabol"? Sätter man den sedan runt adaptern lr? /Erik

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-09-28 09:35

Min "parabol" sitter på basstaationens antenn. Jag har gjort den i kartong och sedan klätt den rektangulära delen med aluminiumfolie. läs mer på:

http://www.freeantennas.com/projects/template2/index.html

1
Bevaka tråden