Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Messenger for Mac 6.0 släppt!

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-27 20:15

Nytt i den här versionen:
• Chat with Yahoo! Messenger contacts
• Add a status message that your personal contacts can see
• Share what you are listening to in iTunes with your personal contacts
• Create, send, and receive custom emoticons with personal contacts
• Send and receive custom animated emoticons with personal contacts
• Search for conversation histories using Spotlight
• Check the spelling in your instant messages

Ladda ned här

Länk till nerladdningen

edit:
antingen uppdaterade du ditt inlägg med en länk samtidigt som jag skrev mitt, eller så behöver jag kolla synen...

Senast redigerat 2006-09-27 20:35
  • Oregistrerad
  • 2006-09-27 21:17

Suck. Blev som vanligt. Laddade hem, körde igång, lade in sina inställningar, testade i 5 minuter och insåg att det nog är fulare än det borde vara tillåtet att vara.

Trevligt att dom använder brushed metal nu när apple är påväg ifrån det och den där skicka knappen är nog den största jag sett hittils i ett IM program

Och fortfarande inget stöd för ljud och video, suck...

Ursprungligen av fredrik_bt:

Och fortfarande inget stöd för ljud och video, suck...

Det framgick väl i en intervju för ett tag sedan att det kommer i nästa stora uppdatering (version 7) någon gång 2007, i samband med att de byter audio/video-codec i Windowsversionen.

edit:
Lästips: Messenger: haves and hA/Ve nots

Ursprungligen av Trinodia:

Suck. Blev som vanligt. Laddade hem, körde igång, lade in sina inställningar, testade i 5 minuter och insåg att det nog är fulare än det borde vara tillåtet att vara.

Fem minuter!? Jag hann inte ens logga in innan jag förstod att Adium är det enda som gäller.. Haha, nu börjar det krångla också, går inte att logga in för "du är inte ansluten till internet".. Var online på Adium för 20 sekunder sedan

  • Oregistrerad
  • 2006-09-27 21:49
Ursprungligen av johan_fbg:

Fem minuter!? Jag hann inte ens logga in innan jag förstod att Adium är det enda som gäller.. Haha, nu börjar det krångla också, går inte att logga in för "du är inte ansluten till internet".. Var online på Adium för 20 sekunder sedan

Uppskattad tid såklart men 5 minuter blev det nog totalt i panikletande efter hur man byter skal på det (vilket inte verkar gå) och hur man stängde av ljuden. Ah just jag skulle testa filöverföring också och fick inte ens det att funkar... Ahhh ljuva M$ mjukvaror

Nej Adium skulle vara 100% utmärkt om bara filöverföring över msn skulle funka bättre.

Ursprungligen av Trinodia:

Nej Adium skulle vara 100% utmärkt om bara filöverföring över msn skulle funka bättre.

Det funkar ju inte ens bra mellan två windowsdatorer... Man var tvungen att öppna portar och hålla på och eftersom bara det var jag och nån annan som visste hur man gjorde gick det alltid förbaskat långsamt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-28 00:19

Förstår inte vad ni pratar om - programmet ser nästan exakt ut som förra versionen, fast det numera har en Windows-logga som är ful och onödig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-28 02:06

Man kan fylla i en personlig kommentar. Är väl den största skillnaden jag ser.

Ursprungligen av desh:

Man kan fylla i en personlig kommentar. Är väl den största skillnaden jag ser.

Det är även Universal Binary numer.

vore trevligt att kunna köra msn-protokollet i ichat istället, så man slapp köra adium. ichat är trevligt.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2006-09-28 13:30
Ursprungligen av sugplopp:

vore trevligt att kunna köra msn-protokollet i ichat istället, så man slapp köra adium. ichat är trevligt.

Du kan köra msn via iChats jabber-protokoll. Fungerar riktigt bra, jag kör msn själv via iChat sedan några månader.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-28 14:02
Ursprungligen av sugplopp:

vore trevligt att kunna köra msn-protokollet i ichat istället, så man slapp köra adium. ichat är trevligt.

Vore trevligare och Adium fick fullständigt iChatstöd vad gäller filöverföringar och bild o ljudchat så man kunde stänga ner iChat helt…

  • Oregistrerad
  • 2006-09-28 14:03

iBjorn hur gör du det (ursäkta en okunnig)? funkar video?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2006-09-28 15:24
Ursprungligen av jberg:

iBjorn hur gör du det (ursäkta en okunnig)? funkar video?

Bra beskrivning finns här:
http://allforces.com/2005/05/06/ichat-to-msn-through-jabber/

Lösningen har inte video, men för mig har ändå iChat/Jabber funkat mycket bättre än MS egen klient. Enda lösningen med video är väl aMSN eller Mercury, men ingen av de tycker jag har fungerat bra.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-28 14:50

Är det bara jag som inte ens kan logga in längre med nya versionen? Den bara spottar ut mig igen. Funkar fint i Proteus som vanligt men inte i Messenger.
Inget meddelande eller nånting får jag, trodde först det var brandväggen men även med den avstängd ofunkar det.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-29 15:51

Nu har jag provat på min andra mac också och det funkar inte här heller, bara spottar ut mig utan att säga ett ord. Är det verkligen bara jag som har det här problemet?

Ursprungligen av mrjane:

Är det bara jag som inte ens kan logga in längre med nya versionen? Den bara spottar ut mig igen. Funkar fint i Proteus som vanligt men inte i Messenger.
Inget meddelande eller nånting får jag, trodde först det var brandväggen men även med den avstängd ofunkar det.

Ursprungligen av mrjane:

Nu har jag provat på min andra mac också och det funkar inte här heller, bara spottar ut mig utan att säga ett ord. Är det verkligen bara jag som har det här problemet?

Jag har precis samma problem! Har inte hittat vad som är fel. Får inget felmeddelande heller. Ska felsöka mer senare. Har bara inte orkat för tillfället.

Ursprungligen av Rickard A:

Jag har precis samma problem! Har inte hittat vad som är fel. Får inget felmeddelande heller. Ska felsöka mer senare. Har bara inte orkat för tillfället.

även jag har exakt detta problemet.. har letat o loggar men inte hittat nåt.

Ursprungligen av =JoNaZ=:

även jag har exakt detta problemet.. har letat o loggar men inte hittat nåt.

Med version 6.0.1 som precis kom går det att logga in!
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14983

Gillar skype, dock använder jag adiumx för man, icq etc.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-28 22:30

Kan man fortfarande inte rita till varann / se andras klotter?

Då är det aMSN som gäller. aMSN har klart bäst integration med MSN för PC av programen till Mac men Adium är så otroligt mycket smidigare och stilrenare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-29 10:54

Gillar det rätt oviktiga med att man kan se musiken, men sån är jag

Skulle vara bra med flikar dock som Adium har. Jobbigt att ha 4-5 fönster uppe samtidigt.

äh, dom kommer aldrig släppa en värd version av
msn. vad trött man blir. hoppas på att ett nytt adium
släpps, med stöd för vad man spelar i itunes och
möjlighet att ta bort grupper etc.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-29 22:20

Shit,, windows live?
Det är väl inget man vill ha i sin dator..

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-10-01 23:14

Va gnälliga ni är! Jag tycker den är helt ok...

Att byta adium mot något som inte har video-stöd är bara inte värt besväret.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-02 14:18

Om windowsnissarna fattar att man faktiskt inte behöver mobba Mac-användare och sätter upp video-stöd får ni gärna skriva det här ASAP!

Bevaka tråden