Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dumt att köpa begagnad Cinema Display?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-25 14:42

Jag har tänkt köpa en begagnad Cinema Display, och har tittat främst den gamla modellen i plast eftersom de nya har för högt pris för min ekonomi. Vill helst ha en 23".

Vad finns det för nackdelar med att köpa en begagnad Cinema Display?

Arbetar som webbdesigner och sitter en del med bildbehandling, men vill även ha möjligheten att kolla på film någon gång ibland, kanske också spela något spel (händer dock sällan). Har den tillräckligt bra responstid för att klara detta?

Finns det några kända problem?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-25 15:36
  • Oregistrerad
  • 2006-09-25 15:48

En länk till Apples hemsida? Vad ska jag hitta där? Har redan läst igenom de faktablad som finns att ladda ner där men inte kunnat hitta info om responstid, om det var det du syftade på.

Problem brukar tas upp där i användardiskussionerna.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-09-26 09:11

Jag sitter med den nuvarande modellen av Cinema 23". När det gäller film är inte ens den bra. 14ms ger eftersläpningar dessutom är kontrasten bara 700:1.

Nä, Apples skärmar ligger definitivt inte på topp när det gäller prestanda (men de är ju snygga, om man nöjer sig med det..)

Bildkvaliteten kommer troligtvis vara riktigt dassig i jämförelse med de nyaskärmarna vad gäller kontrast och ljusstyrka. Dock inte sagt att skärmen i sig är dålig men inte lika bra som de nya...helt logiskt

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-27 22:13

Har pillat på såna skärmar på Aftonbladet, vet inte dock hur det förhåller sig med responstider osv. för man gjorde ju bara tidningslayoutar där (konstigt nog)

Färgerna verkade rätt bra, fast kontrasten var nog inget att hänga i julgranen, det kan jag hålla med om.

Synd att man inte bor i USA för där finns ju refurbished Apple Cinema Screens, iPods, iMacs o allt.. Som blir från 6% till 50-60% procent billigare än normalt. För er som åker till USA ibland kan det va bra att beställa nån iMac eller Cinema Screen till halva priset och få den levererad till typ era grannar

Och så finns det ju Macys där också

1
Bevaka tråden