Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

html-editor UTAN kod?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-27 15:33

Hej!

Någon som känner till någon bra html-editor till Mac OSX som man inte behöver några kodkunskaper för?

Jag vill kunna redigera en hemsida lätt och smidigt som i en textredigerare.
Dreamweaver känner jag till men det är ju ett ganska "tungt" program.

Alltså ett program som bygger på WYSIWYG

iWeb eller Sandvox?

... eller RapidWeaver eller Freeway?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-27 16:11

...eller NVU, som i och för sig också är lite tyngre.

Ursprungligen av iVictor:

Jag vill kunna redigera en hemsida lätt och smidigt som i en textredigerare.
Dreamweaver känner jag till men det är ju ett ganska "tungt" program.

Från och med Tiger kan du använda dig av Textredigeraren som följer med Mac OS X som WYSIWYG-redigerare. Välj HTML som filformat då du sparar. I inställningarna kan du välja doctype och inställningar för CSS och teckenkodning.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-02 19:10

Aha. tackar så mycket! ska se om jag kan använda något av dessa program. Hemsidan är ju redan gjord och har en speciel design som jag tror är skapad i dreamweaver eller liknande. Så rapidweaver och iweb är i alla fall inte så aktuella.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-02 19:26

Testade NVU som niklas tipsade om. Tror det var det perfekta programet för mig! Men ska nog titta på de andra också ifall. Tack allesamans för hjälpen!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-02 20:34

Jag vill bara ytterligare pusha för RapidWeaver - ett riktigt bra program för snabba, snygga sidor

  • Oregistrerad
  • 2006-10-03 23:00

Jo jag har använt det för att göra en hemsida (http://hem.passagen.se/vicric/)

Det är ett mycket bra program men saken var den att jag redan hade en hemsida som var byggt med annat program som jag ville kunna redigera enkelt (utan kodning).

Men jag håller med RapidWeaver äger!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-02 21:52

Vilket är bäst?

Jag har kollat upp dessa olika program. Jag får faktiskt ingen bra uppfattning om vilket som är bäst. Någon som har testat några av dem som kan säga lite för- och nackdelar om dem så att det blir lättare att välja?

1
Bevaka tråden