Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbutik - Jönköping nästa

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Träffade för kanske en månad sedan en försäljare hos en större elektronikåterförsäljare som kände igen mig ifrån 99mac, alltid lite smickrande. Han berättade att han strax innan nyår kommer att öppna en butik för macprodukter i Jönköping. Tyvärr så vet jag inte var han har hittat sin lokal. Undviker att säga hans namn som jag förvisso ändå inte kommer ihåg. Har lovat att komma på invigningen, ska bli skoj, har nog bara en timmes bilresa dit. Han lär nog ge sig till känna närmsta månaderna och om var butiken hamnar.

För säkerhets skull lämnar du väl en not här i tråden när tid och plats för invigning blir officiellt?

Växjö... komsikomsikomsi...

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2006-11-24 09:34
Ursprungligen av Kristofer:

Växjö... komsikomsikomsi...

Växjö kommer straxt. Det är Macsupport som öppnar på Kungsgatan, datum för öppnandet lär bli den 4 december. De håller på att göra iordning lokalerna nu.

Kul för Jönköping, får väl skicka dit lillebror som är intresserad, men inte vågat ta steget ännu.

Ursprungligen av Tobbe Hj:

Växjö kommer straxt. Det är Macsupport som öppnar på Kungsgatan, datum för öppnandet lär bli den 4 december. De håller på att göra iordning lokalerna nu.

Ojdå, kul!
Var på kungsgatan? Jag rör mig där dagligen så det är konstigt att jag inte märkt något.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-27 14:51

Jag tror det är MacHuset i Borås som utvidgar till Jönköping. Jag minns inte nu var jag fått det ifrån, men jag har för mig att det är bland gågatorna i centrum nånstans. Om jag hittar källan återkommer jag...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-27 15:11

Det stämmer att det är MacHuset som öppnar i Jönköping... lokalerna ska inte vara hemligt, de stod med i samband med när de sökte anställda till butiken. Vad jag kommer ihåg så var det på Lantmätargränd någonstans:

http://kartor.eniro.se/query?streetname=lantm%E4targr%E4nd%2C+j%F6nk%F6ping&what=map&asearch=1

  • Oregistrerad
  • 2006-09-27 15:31
Ursprungligen av Olle@mac:

Träffade för kanske en månad sedan en försäljare hos en större elektronikåterförsäljare som kände igen mig ifrån 99mac, alltid lite smickrande. Han berättade att han strax innan nyår kommer att öppna en butik för macprodukter i Jönköping. Tyvärr så vet jag inte var han har hittat sin lokal. Undviker att säga hans namn som jag förvisso ändå inte kommer ihåg. Har lovat att komma på invigningen, ska bli skoj, har nog bara en timmes bilresa dit. Han lär nog ge sig till känna närmsta månaderna och om var butiken hamnar.

Den öppnar i november. Den skall ligga i Lantmäterigränd vid det nybyggda parkeringshuset vid Atollen på Öster.

Det är MacHuset som öppnar en ny butik där. Jag vet, då jag var iväg till Borås i Juli på anställningsintervju för jobbet som butikssäljare..
Tyvärr fick jag inte det jobbet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-27 16:05
Ursprungligen av governor:

Tyvärr fick jag inte det jobbet.

Jag sökte det jobbet och det som tekniker i Borås hos dem samtidigt... jag fick inte heller dem, men det var tur i oturen, för något senare fick jag jobb på ett annat företag som jag inte skulle vilja byta ut mot något av de tjänsterna hos MacHuset.

Men visst ska det bli intressant med en ren Macbutik i Jönköping... jag kommer nog besöka den ganska frekvent.

säljes

Hej!

Vet ngn vilken sajter som är bäst att sälja Mac datorer på?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-09-27 20:20
Ursprungligen av Evamag:

Hej!

Vet ngn vilken sajter som är bäst att sälja Mac datorer på?

Du kan alltid annonsera här på 99mac: http://www.99mac.se/saeljes/

Annars finns ju alltid blocket.se.

Det stämmer Olle, här är försäljaren som du pratade med
Butiken ska ligga på lantmätargränd precis vid ingången till P-huset. Går allt som det ska så öppnar vi i slutet på november och då är givetvis Olle och alla andra hjärtligt välkomna!

Ursprungligen av Player1:

Det stämmer Olle, här är försäljaren som du pratade med
Butiken ska ligga på lantmätargränd precis vid ingången till P-huset. Går allt som det ska så öppnar vi i slutet på november och då är givetvis Olle och alla andra hjärtligt välkomna!

Hälsa Catten

Hehe... jag kommer att besöka er regelbundet och ställa svåra frågor och dregla över maskinerna.

// Trogen macanvändare och jönköpingsbo

Blir det en officiell "Klippa-bandet-med-Oscar-Bjers" då ??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-08 20:25
Ursprungligen av Olle@mac:

Blir det en officiell "Klippa-bandet-med-Oscar-Bjers" då ??

Det frågade jag när jag var på Intervju hos dem... svaret var då i alla fall: "Det antar vi".

Ursprungligen av Olle@mac:

Blir det en officiell "Klippa-bandet-med-Oscar-Bjers" då ??

Kanske en känd 99mac-profil från Jönköping kan klipp band?

/c

Vet inte hur det blir med det. Men det skulle vara kul. Har dock inte så många kontakter i Jönköping så man kanske skulle köra öppet hus istället för inbjudningar som förra gången... kanske kommer det ingen eller massor

  • Oregistrerad
  • 2006-10-08 20:02

Det ska öppna en macbutik i Karlstad med sägs det i radioreklamen.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-08 20:19

När och var i Karlstad ska den öppna?

Yes!!

  • Oregistrerad
  • 2006-10-08 20:25
Ursprungligen av Yes:

När och var i Karlstad ska den öppna?

Yes!!

Hann tyvärr inte snappa upp all info. Men lyssna på 104.4 eller 105.4 så lär det nog återkomma

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-09 07:48
Ursprungligen av Pantern:

Hann tyvärr inte snappa upp all info. Men lyssna på 104.4 eller 105.4 så lär det nog återkomma

Låter som RadioRix. Dom kör ofta med lokal reklam. Lyssna du åt mig och återkom.

Yes!!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-10-08 20:26

Player1, är något datum satt? Man vill ju vara där första dagen, har längtat sen jag såg jobbannonsen i JP i juni.

Jo, det finns ett datum för öppning.......

Det beror nog lite på om vi håller tidschemat Timber!

Player1, om man jämför med butiken i Borås... hur stor blir den nya i Jönköping?

Samma storlek som den i Borås Olle

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-10-09 20:27

Men datum?

Vi håller det lite hemligt än så länge latjo

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-10-14 00:50

Haha, hemlighetsmakeri. Kan man muta till sig ett PM med datum då

Bevaka tråden