Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken webbläsare använder ni?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har av gammal (dålig?) vana kört med Netscape i alla år. Nu lägger den av på många sidor. Jag får felmeddelandet "Netscape svarar inte". Går visserligen snabbt att starta om men mycket irriterande. Skulle gärna köra Safari men jag har inte förstått mig på bokmärkeshanteringen där riktigt. Kan man ha bokmärkena vid sidan om som i Netscape och Explorer? Det är jätteviktigt för mig efter som jag är en bokmärkesnörd.
Kan det finnas någon annan förklaring till att Netscape hänger sig så ofta?
Har en PB G4 667 mhz. med 768 MB SDRAM. Kanske lite arbetsminne men jag kör sällan nåt annat än internet, limewire och itunes samtidigt - det "drar" väl inte så mycket?

En som inte förstår är tacksam för svar från nån som förstår...

Jag använder Firefox och är grymt nöjd! Krånglar nästan aldrig. Enda gången jag har märkt att det inte fungerar är på expressens webtv.
Om du klickar på Visa > Sidofält > Bokmärken så får du fram dina bokmärken i högerfältet. Det väl så du ville ha det?
Äter mindre minne än Safari också..

  • Oregistrerad
  • 2006-09-27 10:33

firefox kan inte hantera ICC-profiler* så jag använder Safari till 98%. Firefox till 2%... (För de sajter som buggar i Safari)

*iaf när jag senast kollade

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-09-27 10:38

Mestadels Firefox, ibland Safari. Borde vara tvärtom eftersom jag tycker Safari är Macigare att använda, men gamla vanor sitter i.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-27 10:43

Mest Safari faktiskt (80%), kör Firefox till vissa webadmingränssnitt.

Firefox till 99%, både Mac och Windows.
Någon enstaka gång använder jag Safari på Macen och Explorer på PCn.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-27 12:03

Jag använde tidigare Netscape till vissa siter där inte Safari fungerat. Men när jag installerade Firefox för ngt år sedan kunde jag välja att föra över alla inställningar jag hade i Netscape-läsaren (har jag för mig åtminstone) ganska enkelt och Firefoxen är ju dessutom snyggare än Netscape enligt mig.

Firefox.

Använder mig til mest av Camino. Väldigt sällan som jag använder Firefox och Safari.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-27 12:10

Camino och firefox..

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-09-27 12:30

Blir mest Safari och Firefox till banken (FSB) och Hemnet. En annan intressant webbläsare är Shiira. Shiira mini finns dessutom till dashboard också.

http://hmdt-web.net/shiira/en

http://hmdt-web.net/shiira/mini/build/ShiiraMini1_3.wdgt.zip

Mini skärmavbildning:

  • Medlem
  • 2006-09-27 12:59

Camino, Safari och Firefox i nämnd ordning. Använde förut främst Firefox, men har märkt att Camino är betydligt rappare än Firefox på min Ibook G4. På G5 :an är det säkert inget problem.

Camino eftersom Safari kraschar som vore det en classic-app.

Oftast Safari, men då och då links då jag är uppkopplad med SSH.

  • Medlem
  • 2006-09-27 14:09

Safari med och nån flashblockerare jag glömt namnet på (man kan välja innan saker börjar spela & väsnas). Funkar nästintill perfekt för mig, fast får ju startas om var 4:e dag då safari käkat upp 900 MB minne...

Firefox 2.

Ursprungligen av Hasselgren:

Firefox 2.

Är det samma sak som Minefield?

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2006-09-27 15:10

Firefox och Safari... men har nu senaste veckan kört mycket Opera (mest för att testa, men börjar fastna för den).

Tack för alla svar, det verkar vara lite fördel Firefox som jag nu ska testa. Har också haft stora problem med Windows Media Player o Quick Time. Blir det också bättre med Firefox eller Safari?

  • Medlem
  • 2006-09-28 00:04
Ursprungligen av the wall:

Har också haft stora problem med Windows Media Player o Quick Time. Blir det också bättre med Firefox eller Safari?

Windows media funkar bra hos mig med flip4mac
- http://www.flip4mac.com/wmv_download.htm

Att anta att quicktime funkar i webläsaren av samma företag (safari) är inte helt galet...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-27 21:47

Jag använder både Safari och Firefox (just nu 2.0 RC 1). Ser ingen anledning till att jag ska behöva välja en av dem. Båda är kompetenta webbläsare.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-27 22:24

Konqueror och Swiftfox, både bara tillgängliga för linux Har ju ingen Mac så använder det näst bästa. För Mac är Camino det bästa i min mening, även om jag inte direkt hårdtestat. Firefox under OS X ser inte bra ut. Iaf inte utan ett ordentligt skin.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-27 22:53

Safari 95%, Camino 4%, Firefox 1%.
Har inga problem med att Safari kraschar/buggar, som nåt tidigare inlägg beskrev.
Upplever heller inte att Safari tuggar mer minne eller CPU än Firefox, snarare tvärtom.
Min sambo kör Firefox, och den tar ofta 5-10% CPU även när hon inte kör den aktivt.

På jobbet kör jag Firefox på WinXP, och där tar den enormt mycket internminne.

Har testat Opera (för WIndows, för Linux, och kanske på Macen, minns inte).
På Windows trivs jag dock bäst med Firefox, har bättre TAB-hantering än Safari på Macen.
Ex. CTRL-1 till 1:a TAB:en, CRTL-n till n:e TAB:en.

Smått skrämmande att Microsoft reagerat så långsamt med "tabbad browsing" i sin Internet Explorer.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-27 22:45

E de bara jag som kör OmniWeb då o då? (Fast bara ibland. Camino, Firefox, Safari, Opera, Shiira går före).

  • Oregistrerad
  • 2006-09-27 23:57

Jag gillar inte Firefox riktigt. Kraschar både under Windown och Linux. Swiftfox, som är en optimerad version av Firefox, fungerar lite bättre, men Konqueror och Opera är båda mer stabila och dessutom mer kompatibla. Konqueror är otroligt kompatibelt med tanke på dess ovanlighet.

1
Bevaka tråden