Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesgn CS2 hittar på massa decimaler.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-09-26 17:18

När jag skriver in ett värde för exempelvıs ett objekts position, så läggs en massa decimaler till. Någon som känner igen detta?
Jag skriver till exempel 1,2 och så blir det 1,2002002003050004 osv. i rutan.
Det gäller även grader på typsnitt och placering av mariginaler m.m.
Skumt, va?

Detta problem uppkom i och med uppdateringen till OS 10.4.6. Innan dess fanns inte problemet... Jag vet dock inte om det finns nån lösning på det...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-26 21:27

Jag drog igång ID CS2 på min Macbook nyligen för första gången och råkade ut för den här grejen. Kör även samma system och version av ID CS2 på en G5a. Där existerar inte problemet. Är det Intel-relaterat (dvs Rosetta)?

Har samma problem på en Intel iMac med Mac OS X 10.4.7, men har inte gett mig in i någon djupare felsökning ännu utan har helt enkelt undvikit att använda maskinen (idag kraschade dock hårddisken på min primära dator, så nu blir det nödvändigt att ta itu med problemet).

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-09-27 08:46

För mig uppstår det också på iMac med intel-processor. Men inte på iMac med G5.

Det är ett känt problem och beror på att InDesign emuleras via Rosetta. Det inverkar inte på funktionen, annat än att det ser fult och störande ut.

Enligt uppgift fixades detta med os-uppdateringen 10.4.8. Dessvärre verkade samma uppdatering stjäla snabbkommandot för dölj/visa baslinjeraster (alt-cmd-').

Nån som har nån idé om hur jag ska få tillbaks det? Jag hittar inget bland systemgenvägarna som verkar ha snott åt sig detta. Eller är det bara här det spökar? Jag sitter fortfarande med CS1.

  • Medlem
  • 2007-04-03 10:21

Decimalproblemet är fixat iom 10.4.9.

Jag har aldrig fått alt+cmd+' att fungera på någon av mina burkar, Intel och PPC. Jag minns inte vilken OS-version det var november 2005, men det fungerade inte då heller. Jag mappade om det till alt+F7 som på den gamla onda tiden.

1
Bevaka tråden