Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LaCie mini HD & hub - ljudnivå

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-21 17:53

Är det någon mer än jag som köpt en LaCie mini HD hub? Fantastisk produkt i teorin, men den låter som ett reaplan när fläkten drar igång. Jag funderar på att försöka lämna tillbaka den men undrar om det är ett enhetsfel eller om alla låter så här.

Enligt diskussionen på 123macmini är jag inte ensam om ljudproblemen (se sidan 3-4) så hoppet är nog inte så stort om att få tyst på den...

Nån som har avvikande erfarenheter?

Min lät också förj-ligt, mailade supporten på Lacie som via Fedex hämtade min enhet, skall bli spännande och se vad jag får tillbaka.

Fick tillbaka min disk igår via Fedex. De hade bytt diskarna i den. Pluggade in den och anslöt den till min Mac Mini server, den låter fortfarande för j-vligt!! Hur kan de leverera en sådan produkt när deras större diskar är helt ljudlösa ???
Är väl bara att ge upp och bita i det sura....
/Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-27 08:30
Ursprungligen av frippe99mac:

Fick tillbaka min disk igår via Fedex. De hade bytt diskarna i den. Pluggade in den och anslöt den till min Mac Mini server, den låter fortfarande för j-vligt!! Hur kan de leverera en sådan produkt när deras större diskar är helt ljudlösa ???
Är väl bara att ge upp och bita i det sura....
/Fredrik

Nyfiken, vilken av Lacies "större diskar" är helt ljudlösa? Är på gång att köpa en ny och min förra Lacie lät väldigt mycket i mitt tycke.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-27 09:29
Ursprungligen av odelsteken:

Nyfiken, vilken av Lacies "större diskar" är helt ljudlösa? Är på gång att köpa en ny och min förra Lacie lät väldigt mycket i mitt tycke.

Jag har ingen större erfarenhet av LaCies diskar, men min d2 250G är ett under av tystnad i jämförelse med Mini HD hub 500G så det är definitivt inte ljudproblem med alla modeller. Mini HD hub är nog tyvärr en skräpprodukt

Jag ska höra av mig till LaCie idag och se om de försöker åtgärda min också.

1
Bevaka tråden