Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel minne till MBP

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte ett minne till min MBP från www.netsuperstore.se som jag fick idag. Glad i hågen skulle jag montera detta då jag märker att minnet är alldeles för stort!!!???

Minnet är ett Kingston "KVR667D2N5". När jag jämför med originalminnet så är detta mycket bredare. Vet inte om jag saknar teknisk kompetens men jag såg då ingen möjlighet att trycka in detta i den lediga minnesplatsen. Hur ligger det till med detta?

På minnet står det 512 efter serienummret. Detta är mycket märkligt eftersom jag beställde och betalade (?) för 1gb. Detta är dock en annan historia som jag bestämt kommer att ta upp med netsuperstore.se.

Nej, imorgon går jag ned på Apple Center och köper ett "fin-minne". Kosta vad det kosta vill.... bara det funkar

Hjälp och tips gällande detta emottages tacksamt!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-26 22:47

Låter som om man ska akta sig för netsuperstore ...

Det kan man väl lugnt säga.. Har inte lyckats testa minnet än... det kan ju vara felmärkt?

Här kommer iaf en bild på minnet.

Är inte det där minnen till en stationär dator? Minnerna till en MBP är väl mycket mindre?

Det var min första tanke också. Hur många pin skall man ha?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-09-26 23:08

MacBook Pro skall ha PC2-5300 DDR2 SODIMM
"KTA-MB667/1G" är rätt artikelnummer (om det skall vara ett Kingston).

Beställde precis ett sådant från dustinhome.

Tack för era svar!

1
Bevaka tråden