Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PM MDD vill inte stängas av

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-25 09:23

Hej!
Min PM MDD (2*1 GHz, 2 GB Ram och OS X 10.4.7) vägrar allt som oftast att stängas av. ENda sättet är då att antingen hålla inne avstängningsknappen i ett antal sekunder alternativt dra sladden. Brukar bli lite bättre ett kort tag när jag har kört Pilot med allt ikryssat i Cocktail. Efter den hårda avstängningen tar det ofta bortåt 10-15 minuter att starta upp på nytt jämfört med 30 sekunder när den stängts ner på "rätt" sätt.
När det vägrar stängas ner så har jag testat att låta den stå ett tag men när inget händer på en timme så tröttnar man, speciellt som den väsnas som en slagborrmaskin. Den visar då bara en tom skärm och om tvångsavslutakombinationen överhuvudtaget fungerar så visar den en tom ruta utan någar program som körs...

Jag vet att jag kan sätta skrället i vila men nu är det stänga av den jag vill, inte ha en pulserande liten lampa på skärmen som står och blinkar hela natten.

Någon som har några tips?

Mvh
/Björn

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-25 12:15

Det är samma här när jag inte pluggar ur min kort-läsare men händer ganska ofta annars också. Dock hände det aldrig innan jag monterade mitt USB2 PCI kort. Inte mycket att göra?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-25 14:18

Mitt problem har inte kommit i samband med någon ny inpluggad hårdvara. Har haft samma konfiguration i och runt datorn ett bra tag, men avstäöngningsproblemet har kommit under våren/sommaren. Kanske är det den senaste OSX-versionen som ställer till det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-25 14:23

Det kan vara USB 2-kortet som inte stödjer datorns strömsparsfunktioner fullt ut. Det gäller speciellt billiga USB-kort. Prova att ta ut eventuella instickskort.

Du kan förstås också prova att nollställa PRAM.

1
Bevaka tråden