Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag på UPS önskas

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har ett förslag på en bra UPS för två servrar och en bildskärm. Den ska naturligtvis kommunicera med OS X och ha möjlighet att ta ner servrarna vid längre avbrott.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-25 11:00

Använder en från APC, funkar med OS X, tyst, låg värme från den!
Vilken du ska ha kan du se här:

http://www.apc.com/tools/ups_selector/index.cfm?lid=UPS-selektor%20för%20nätverk

Ursprungligen av Ola Hansen:

Använder en från APC, funkar med OS X, tyst, låg värme från den!
Vilken du ska ha kan du se här:

http://www.apc.com/tools/ups_selector/index.cfm?lid=UPS-selektor%20för%20nätverk

Tack för det suveränt enkelt.

Om du skaffar en APC, kolla om APC Tracker är något för dig.

Ursprungligen av Hagelin:

Om du skaffar en APC, kolla om APC Tracker är något för dig.

Tack för tipset, det är sånt här som gör 99Mac till vad det är.:p

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2007-11-01 15:41

Hej!

Skulle vilja ha förslag på lite utrustning till blandad miljö med både PC och Mac.

Behöver ett rack till samtliga datorer.
KVM-switch för 16 datorer. Möjlighet att styras dels lokalt i serverrum och dels från annan plats
UPS för att driva >4000KW i ca 30minuter, >14 uttag

Hur fungerar det när UPSen skall stänga av flera datorer? Sköts det via Ethernet?

Tacksam för svar eller tips på var jag kan få hjälp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-01 21:10

Ett tips är att du vänder dig till en installations tekniker för UPS, powerstrip & rack monteringen då lösningarna är precis lika många som omständigheterna som de skall monteras i..

Vad det gäller KVM, finns KVM-over-IP lösningar som funkar med VNC,RDP etc, det är bara en fråga om att du googlar och bestämmer dig hur mycket som det får kosta.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2007-11-02 10:42
Ursprungligen av ntity:

Ett tips är att du vänder dig till en installations tekniker för UPS, powerstrip & rack monteringen då lösningarna är precis lika många som omständigheterna som de skall monteras i..

Vad det gäller KVM, finns KVM-over-IP lösningar som funkar med VNC,RDP etc, det är bara en fråga om att du googlar och bestämmer dig hur mycket som det får kosta.

Ngn som har tips på lämplig "installations tekniker"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-02 14:29
Ursprungligen av Groaghach:

Ngn som har tips på lämplig "installations tekniker"?

Finns en uppsjö, men för att nämna 2 så både Relacom och Eltel sysslar med insallationer av den typen, finns garanterat någon lokal firma med som kanske är bättre på mindre installationer.

När jag instalerat Remote Desktop på servern så använder jag knappt KVW switchen längre.
Angående UPS så köpte jag en APC, tyst och snäll helt problemfri. Laddar in en klient på servrarna som den bevakar via ethernet.

APC fungerar utmärkt. Fick lägga till ett skript för att stänga av ett specifikt program på rätt sätt, väldigt enkelt ordnat.

Jag använde vår vanliga dataleverantör som också är certifierade av Apple

1
Bevaka tråden