Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur rengöra macbook och laga repor?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej.
fått ett par smårepor på min mb... finns det nått sätt att putsa upp den? + att glossyskärmen fått sig ett par fingeravtryck... vad ska man använda till den?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-09-24 00:36

till skärmen kan du använda en mikrofiberduk

  • Oregistrerad
  • 2006-09-24 01:02

Jag har använder Bilpolish från Sonax för att putsa min MacBook. Fungerar grymt bra!
Dessutom brukar jag lägga på några lager flytande hårdvax för att förebygga fingeravtryck på plasten. Blir ganska halt att hålla i dock.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-24 04:27
Ursprungligen av SpeedAbuser:

Jag har använder Bilpolish från Sonax för att putsa min MacBook. Fungerar grymt bra!
Dessutom brukar jag lägga på några lager flytande hårdvax för att förebygga fingeravtryck på plasten. Blir ganska halt att hålla i dock.

Före eller efter högtryckstvätten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-24 05:09

Jag har sett på min och andra Mac Bookar att mellanslagstangenten givit ett permanent avtryck på skärmen som man kanske inte tänker på om man inte kollar noga, men när man väl sett det en gång så ser man det väldigt tydligt.

En polare va inne på Humac med sin MacBook i detta ärende i förhoppning om att det var ett unikt konstruktionsfel på just hans dator, men de svarade att det inte var någon annans fel än hans eget, och att han ska använda en duk på tangentbordet för att undvika dessa skador. Patetiskt. En bärbar dator som inte tål att hållas stängd.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-24 13:27
Ursprungligen av bicho:

Jag har sett på min och andra Mac Bookar att mellanslagstangenten givit ett permanent avtryck på skärmen som man kanske inte tänker på om man inte kollar noga, men när man väl sett det en gång så ser man det väldigt tydligt.

En polare va inne på Humac med sin MacBook i detta ärende i förhoppning om att det var ett unikt konstruktionsfel på just hans dator, men de svarade att det inte var någon annans fel än hans eget, och att han ska använda en duk på tangentbordet för att undvika dessa skador. Patetiskt. En bärbar dator som inte tål att hållas stängd.

Samma sak på min Dell, riktigt irriterande är det dock inte för att Dellskärmen inte är 'glossy'.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-25 00:06

Bicho,

Jag har hört talas om det här problemet på PowerBooks, men MacBookens tangentbord är ju helt platt med resten av plasthöljet? När jag stänger igen min dator kan jag se mellanslagstangenten och minst 1.5 - 2 mm utrymme mellan tangenten och skärmen. Däremot går musknappen mot listen ovanför skärmen, men det enda resultatet det har gett för min del är att där är en mycket svag linje på musknappen.

1
Bevaka tråden