Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

55" ws-55807 + mac mini

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-23 19:55

Hej,
Jag har en big screen television som heter sw-55807 och en mac mini (PPC). Jag har en adapter på datorn som ger antingen S-video eller video. Jag köpte datorn i Sverige och bor numera i USA. Jag får upp en bild från datorn till TV'n, men den hoppar upp och ner som galning och jag har försökt ändra upplösning på datorn (med monitor och sedan bytt till TV'n igen) men inget verkar hjälpa. Försökte med 60Hz och några andra (TV'n skall ha 60Hz enligt baksidan) varianter utan någon skillnad. Jag har provat med både S-video och video men kan inte få det att funka. Någonstans här på 99mac så nämde någon att man kan ändra mellan PAL och NTSC i bildskärmsinställning, men någon sådan funktion har jag inte sett. Jag laddade ner DisplayConfigX men vet inte riktigt om det löser problemet, fanns bara fler upplösningar att välja på, inget annat.

Någon som kan bidra med ett tips så vore det guld värt. Skall bege mig till Apple Store nu och se ifall det finns något geni som kan lösa det här.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-23 23:45

Jag inhandlade en NTSC adapter då jag upptäckte att min stod det PAL på, men det hjälpte inte problemet. Skall prova att ändra Hz och resolution med denna adapter för att se ifall det funkar bättre.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-24 04:52

Nu är det löst. Efter ett nytt besök hoss Apple Store så löste det sig. Det gjordes en ominstallation av Mac OS X utan resultat. Sedan gjorde de en clean installation och det löste problemet. Nu funkar det automatiskt att byta skärm/TV, behöver inte göra ett jota.

Det luriga ar att med en extern HD så gick det att se på en TV, så vi drog slutsatsen att det var mjukvarufel helt enkelt. Dessutom behövdes den nyinhandlade adaptern, den gamla jag hade är het enkelt enbart en PAL-lösning.

1
Bevaka tråden