Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac utan javascript

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Utan Javascript påkopplat blir 99mac väldigt svårsurfat. Mängder av länkar är helt beroende av att javascript är i drift.
Således efterlyser jag ett skin (om det räcker att göra ett skin) som inte kräver javascript för att presentera 99mac.

/mvh David

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-09-22 22:37

Varför stänger man av javascript? *nyfiken*

Ursprungligen av filuren:

Varför stänger man av javascript? *nyfiken*

tessempelt i Camino's inställningar:

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-23 10:49
Ursprungligen av David Slättne:

tessempelt i Camino's inställningar:

Han frågade nog "varför" - inte "hur"...

Många techies har javascriptstödet avstängt, Min "egen" php-guru till exempel. Han har väl sina skäl och berättade för mig om det en gång i tiden. Men jag kommer inte ihåg. Det var nåt med olika effekter på webbsidor som han inte var intresserad av att se/höra.

Men det finns faktiskt en stor grupp av absoluta motsatsen, dvs såna som har stödet avstängt utan att ens veta om det.

Men det är iofs inte så himla många... http://www.thecounter.com/stats/2006/September/javas.php

Ursprungligen av Danne V:

Han frågade nog "varför" - inte "hur"...

Suck! jag och min uppmärksamhet! Lustigt att det alltid är ögonen man blir blind på....

Citat:

Många techies har javascriptstödet avstängt, Min "egen" php-guru till exempel. Han har väl sina skäl och berättade för mig om det en gång i tiden. Men jag kommer inte ihåg. Det var nåt med olika effekter på webbsidor som han inte var intresserad av att se/höra.

Ja det är just det! Jag lider av en slags 'sorteringsoförmåga' som gör det smått omöjligt för mig att tillgodogöra mig information på websidor med fladdrande, blinkande och ibland tillåmed låtande (gud förbjude!) reklam. Jag kör Camino och lyckas inte stänga av javascript på särskilda sajter utan är tvungen att generellt ha det på- eller avslaget

Citat:

Men det är iofs inte så himla många... http://www.thecounter.com/stats/2006/September/javas.php

Det där var en rackarns intressant sida. Den hamnar bland favvisarna direkt!

1
Bevaka tråden