Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

internet kopplar ner/måste stänga av Routern...Hjälp!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-22 16:50

Hej!

Jag sitter nere i Spanien och surfar med min Imac. Jag har dock ett problem som jag inte förstår...

Efter att ha varit uppkopplad ett tag så tvärnitar mitt internet och jag är tvungen att stänga av Routern en liten stund för att min browser återigen kunna ladda upp websidorna. Har hela tiden trott att det berott på Routern men börjar nu fundera på om det kan vara någon inställning i min burk som behöver göras.

Tror att vi har någon typ av ADSL som vi sedan använder en Router för att dela signalen mellan oss. De andra i min lägenhet har bärbara datorer med kort som tar upp de trådlösa nätverket och de verkar inte ha samma problem som jag har. Jag hade med mig en D-link från Sverige men eftersom jag inte fått den att fungera så har jag nu en vanlig kabel från Routern till min Imac.

Min dator har Mac Os X 10.3.9

Med vänliga hälsningar

Tomas Ekavall
tomasekavall@hotmail.com

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-22 19:38

Detta är dessvärre ett vanligt problem med billigare routrar. Svårt att lösa med annat än hosta upp en lite större slant till en ny.

Just D-link har haft problem med värmen. Den lägger av när den blir för varm.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-22 20:23

Det skumma med när jag använde D-linken var att jag fick upp full täckning och mottagning men sen gick det inte ladda upp sidorna... Provade att använda en annan browser än Safari också. Fick för mig att det har med min okunskap att göra. Eller...?

1
Bevaka tråden