Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda MacBook på LAN?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte fråga om någon vet hur det går att spela spel över LAN mellan en MacBook och en vanlig PC. Både macspel och spel som man kör i BootCamp.
Är tacksam för svar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-20 18:13

Ja. Jag förstår inte varför du inte tror att detta går, men jo. Det går bra.

Grafikintensiva spel lär ju gå lite halft.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-20 18:37

Eller snarare ospelbara. Jag förutsätter att du själv har koll på vilka spel du kan spela. Med BootCamp har jag konstaterat att CounterStrike, Warcraft 3, osv fungerar bra. Spel som kommit ut detta året kan bli värre.

Som tur är finns det många klassiker som fungerar bra i LAN på taskiga datorer.
- Starcraft
- Worms (world party)

Frågan var bara om mac trivdes ihop med andra datorer... jag har knappt använt mac sedan appletalk. Så jag var inte säker på om Apple fortfarande ville vara lite egna. Och jag visste inte heller hur "bra" bootcamp fungerade.

Men jag tackar och bockar för svaren.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-28 14:07
Ursprungligen av The11thGrape:

Och jag visste inte heller hur "bra" bootcamp fungerade.

BootCamp är bara en lösning för att kunna installera XP på en EFI-baserad maskin (intel-mac). När XP väl är installlerat ÄR din mac en PC. Det finns inga som helst skillnader mot en PC-maskin med samma bestyckning (förutom att trackpaen bara har en musknapp).

Det fungerar precis som vanligt med windows.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-20 21:19

Macar trivs lika bra (eller bättre) med Windows än vad Windows gör med Windows.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-22 08:17
Ursprungligen av desh:

Macar trivs lika bra (eller bättre) med Windows än vad Windows gör med Windows.

Haha, mjo om det gäller Win 9X iaf, helt omöjligt att dualboota mellan två sådana, men NT-baserade är det inte problem att samsas mellan.

Min MBP trivs bättre med att nätverka med mina PCs än va de gör med varandra.

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-09-22 13:28

nja att de trivs bättre är inte min erfarenhet. Tex. har oset en tendens att låsa sig om du inte avmonterar samba shares etc innan du lämnar nätverkat, vilket kan vara ganska frustrerande. Men i övrigt har jag inte upplevt några som helst problem när jag har haft min burk i windows nätverk.

1
Bevaka tråden